Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار اعضاء کارگروه ملی زیارت با تولیت آستان قدس رضوی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس، رئیس بنیاد شهید و همچنین تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون هفت جلسه کارگروه ملی زیارت برگزار شده است، گفت: از این تعداد ۴ جلسه در دولت دکتر احمدی نژاد و ۳ جلسه نیز در دولت دکتر روحانی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: بدلیل تغییر ساختار در حوزه ریاست جمهوری و حذف معاونت اجرایی در دولت دوازدهم، برگزاری جلسات این کارگروه معطل مانده بود که در سفر دکتر روحانی به مشهد و دیداری که با تولیت آستان قدس رضوی داشتند، تصمیمات خوبی گرفته شد که یکی از آن‌ها برگزاری مجدد جلسات کارگروه زیارت بود.   رییس کارگروه ملی زیارت با ابراز خرسندی از ارتباطات خوب دولت و آستان قدس رضوی گفت: بسیار خرسند هستیم که ارتباط بسیار خوبی میان دولت و آستان قدس رضوی در سطوح مختلف برقرار است، این اتفاق مبارک قطعا هم موجب خوشحالی مقام معظم رهبری و هم دولت و مردم است، ما ارتباط با آستان حضرت رضا علیه‌السلام را موجب برکت کار خود می‌دانیم، چرا که معتقدیم اگر عنایت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام سمت دولت باشد، بسیاری از گرفتاری‌ها و فشار‌های خارجی که با آن مواجه هستیم، ان‌شاءلله برطرف خواهد شد.

واعظی با تأکید بر اینکه کارگروه ملی زیارت را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم، زیرا آن را امری بسیار ضروری می‌دانیم، ادامه داد: من فکر می‌کنم دولت در کنار تمام کار‌هایی که انجام می‌دهد، کار ماندگارش همین است که بتواند بستری مناسب برای زیارت آسان زائران در مشهد مقدس، قم و شیراز را فراهم کند، تسهیل زیارت موجب توسعه معنویت در کشور و این اقدامی بسیار ارزشمند است.   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور ائمه اطهار مقام معظم رهبری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات و برای معرفی نفایس مطبوعاتی موجود در آرشیو گنجینه رضوی، نمایشگاه «گزیده نفایس مطبوعات ایران» را در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.    رئیس اداره مطبوعات این سازمان گفت: بیش از ۵۰ عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین منابع موجود در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.   ابراهیم حافظی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب ازدیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویداد‌ها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند.    وی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می‌دهد..   کارشناس مطبوعات اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم درباره آثار به نمایش درآمده گفت: «کاغذ اخبار» (اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه» (نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا» (به معنای پرتوی روشنایی) نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و قدیمی ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» انتشار در سال ۱۳۱۶ توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با چاپ سربی، «روزنامه شرف» اولین روزنامه گرافیکی ایران، انتشار در محرم ۱۳۰۰ قمری با چاپ سنگی و «سالنامه تمدن» منتشر در ۱۳۱۴، از جمله مطبوعات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.   جمیله جهانی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب ۱۲۹۹ قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال» نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر منابع معرفی کرد.   این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.   آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از دو میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین آرشیو‌های ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی