Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: مسئولان هیئت نظارت و هیئت اجرایی نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات دقت کنند و با اسناد قطعی و مستدل عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» امروز(جمعه، 15آذر) در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی این شهرستان برگزار شد با تسلیت وفات کریمه اهل بیت(ع) فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: فاطمه معصومه(س) شخصیتی است که جد بزرگوارش امام صادق(ع) قبل از تولد پدر بزرگوارش امام کاظم(ع) بشارت وجود پربرکرتش را داد و فرمودند: به یُمن هجرت این بانوی بزرگوار، قم حرم ما اهل بیت و مرکز نشر فرهنگ اسلام ناب و معارف اهل بیت و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به ایران و به نیت زیارت مولا و برادر بزرگوارش امام رضا(ع) یک هجرت تمدن ساز شد و قم قرنهاست که مرکز نشر معارف اهل بیت و در قرن اخیر و خصوصا بعد از انقلاب اسلامی مهمترین و پرآوزاه‌ترین پایگاه تشیع و مرکز ثقل حوزه‌های علمیه شیعه و تربیت علما و دانشمندان بزرگ است که از سراسر جهان مشتاقان اهل بیت به برکت وجود مقدس آن حضرت در این شهر حضور دارند.

 

وی گفت: 16آذر به دلیل کشتار دانشجویان معترض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران و دانشگاه تهران بعد از حدود چهار ماه کودتای امریکایی انگلیسی 28 مرداد به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

 

*دانشگاه و دانشجو کانون توجه و مورد طمع دشمنان استکباری

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه دانشگاه یکی از مهمترین و پیشروترین پایگاه‌ها و مراکز ضدآمریکایی و ضد استکباری در کشور است، تصریح کرد: دانشجو در تحولات اجتماعی نقش پیشرو را داشته است و در دوران انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران علیه دیکتاتوری شاه، دانشگاه و دانشجویان نقش اساسی را ایفا کردند و برای همین است که کانون توجه و مورد طمع دشمنان استکباری بوده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جنبش دانشجویی با ماهیت ضد استکباری و ضد امریکاییی بوجود امده است اما دشمنان ما همیشه تلاش کردند تا این حرکت و احساسات را به نفع خود تغییر دهند و از ان سوء استفاده کنند چنانچه بعد از انقلاب اسلامی، گروهک‌های وابسته و منحرف به دنبال مصادره این پایگاه مهم به نفع خود و اربابانشان بودند.

 

وی اظهار کرد: دانشجو بیدار است و نمی‌گذارد از احساسات و روحیه پاکشان سوءاستفاده شود و همچنان پای ثابت نظام اسلامی در مبارزه با امریکا و استکبار هستند، همانطوریکه نگذاشتند جریانات و جناح‌های سیاسی، دانشجو و دانشگاه را محلی برای اهداف سیاسی و جناحی خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: دانشگاه همیشه جای تضارب آرا و نقد و انتقادات بوده است و این هم نشانه آزادگی و آزادمنشی دانشجویان و مطابق با روحیه آزاداندیشی جوان دانشجو است.

 

*توانمندی و تخصص، امانتداری و تعهد مورد توجه داوطلبان انتخابات باشد

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه با شروع ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، جامعه حال و هوای انتخاباتی پیدا کرده است، گفت: کاندیداهایی که خود را در معرض نظرخواهی عمومی قرار می‌دهند به این نکته قرآنی در داستان یوسف پیامبر توجه داشته باشند که برای پذیرش مسئولیت اجتماعی به دو مسئله مهم توانمندی و تخصص، امانتداری و تعهد تاکید شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد پادشاه مصر به این ترتیب است که «تو نزد ما دارای توانایی و امانتداری و پاکی هستی» ولی پاسخ جناب یوسف در پذیرش مسئولیت قابل تأمل و توجه است، فرمود: «مرا مسئول و وزیر خزانه‌داری و اقتصادی کشور کن چون من امین و متعهد و توانا و متخصص هستم».

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما گاهی مسئولیت‌ها به کسانی سپرده می‌شود که اگر بپذیریم علم و توانمندی داشته باشند اما از تعهد، خداترسی و امانتداری بی‌بهره‌اند و اینهمه مشکلات مالی در کشور و یا تصمیمات نادرست بخاطر این است که تعهد، امانتداری و دلسوزی نسبت به اموال عمومی و حقوق مردم وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه مجلس جایگاه بزرگ و مهمی است و نباید از روی هوا و هوس کسی وارد صحنه و باعث زحمت انداختن مردم نشود، افزود: به مسئولان هیئت نظارت و هیئت اجرایی توصیه می‌شود آبروی افراد در اسلام بسیار مهم است خداوند از هر چه بگذرد اما نسبت به بی‌آبرو کردن مردم نمی‌گذرد و آنرا از حرمت کعبه بالاتر می‌داند، نسبت به بررسی صلاحیت افراد دقت و با اسناد قطعی و مستدل عمل شود، از روی سلیقه شخصی و جناحی پرهیز و البته نسبت به تعهد دینی و انقلابی و سوابق کاری و اجرایی و مبادلات مالی و اقتصادی توجه و دقت شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس انتخابات فعالیت های مسجدی استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد مسجد داوطلبین انتخابات هیئت نظارت بر انتخابات روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند