Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@20:30:06 GMT

پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۶۸۲۷

پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: عمل به حق انسان را عزیز می‌کند و پشت کردن به کار خوب انسان را ذلیل، هرچند برای مدتی به صورت ظاهری عزیز بوده باشد، اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم چقدر این کلام واقعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه اصفهان افزود: سنگ وزنه در روز قیامت حق است، یعنی هرکسی عمل بیشتری به حق کرده باشد، بالاتر است؛ امیدوارم همه سعی کنیم رفتار، کردار و اعمالمان حق باشد و دور باطل نگردیم.

او همچنین با اشاره به لزوم شکرگذاری در برابر نعمات الهی بیان داشت: یکی از معانی شکر، عمل به نعمت خداست، اگر گناه کنیم و نعمت خدا را در خلاف مقصد اصلی به کار ببریم، نعمت از ما گرفته می‌شود؛ اگر به دین هم عمل نکنیم از ما گرفته می‌شود، هرچقدر به طرف بی‌دینی برویم، عنایت خداوند برداشته می‌شود و قلب سیاه می‌شود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انفاق یکی دیگر از مصادیق شکر‌گذاری است و اگر این کار را انجام ندهیم، نعمت‌های مادی گرفته می‌شوند، کمک کردن سبب افزایش مال می‌شود و خداوند این موضوع را در قرآن بیان کرده است.

امام جمعه اصفهان با بیان داستانی از قرآن در مورد کمک نکردن به فقرا گفت: برخی با وسیله کد و اسم شخص دیگر شرکت زده‌اند و یک یا دو میلیون تومان نیز به وی داده‌اند و درآمد بالایی کسب کرده‌اند و حالا بعد از گذشت مدتی میلیارد‌ها تومان مالیات برای شخص اصلی بریده شده است؛ البته این چنین اشخاص دستگیر خواهند شد.

او در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو تصریح کرد: نباید از نعمت امام‌زاده‌ها در ایران غافل شویم که همه به دلیل حضور امام رضا (ع) در ایران است؛ خیلی خوب است در این مکان‌ها حضور پیدا کنیم، بد نیست که نماز بخوانیم، حتماً دنبال سند امام‌زاده‌ها نگردید، مانند مسجد که عبادت می‌کنیم، آن‌جا نیز عبادت کنیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: ۱۶ آذر روز دانشجو است و طبق صحبت مقام معظم رهبری، نشانه دانشجو بودن استکبارستیزی و ایستادن در مقابل دشمنان کشور و اسلام است؛ همچنین سالگرد شهادت احمد کشوری را داریم که از خلبانان جان‌فشان در زمان جنگ بود.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که برخی اشتباهات به دین لطمه می‌زند و بدعت است، گفت: آقای رئیس جمهور در سفر به یزد و کرمانشاه در یکی از سخنرانی‌ها گفت پیامبر با کفار اگر عهد هم شکستند، پیمان می‌بست؛ این حرف دروغ است و جزیی از تاریخ نیست، تعجب می‌کنم چطور رئیس جمهور تاریخ را نخوانده و این حرف را زده است.

او ادامه داد: پیامبر با کسی از کفار عهد نشکست و مجدد با وی پیمان ببندد، پیامبر با برخی از قبایل تفاهم‌نامه‌ای نوشته که به نفع اسلام بوده است و در برخی تفاهم‌نامه‌های پیامبر، طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد که به سختی با آن‌ها برخورد کرد؛ در صلح حدیبیه نیز پیامبر در سال بعد با ۱۲۰ هزار جنگجو حرکت کرد و ابهتی را نشان داد که همه دست‌ها بالا رفت.

طباطبایی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: این حرف که پیامبر عهد می‌شکست و دوباره عهد می‌بست، تازه با خنده هم گفته شود، اصلاً درست نیست، برخلاف آن‌هایی که این نسبت را به اسلام می‌زنند، دین زوری نیست؛ نمی‌خواهم علیه کسی حرفی زده باشم، اما اگر کسی بخواهد حرف نادرستی بزند، کسی که می‌داند باید بگوید که مردم فریب نخورند.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت: هفته خوبی را گذراندیم و علمای چهار استان در اصفهان حضور پیدا کردند و در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب صحبت شد؛ همچنین سفر رئیس قوه قضاییه بسیار بابرکت کرد، کار‌های خوبی انجام گرفت، به ۳۰ شهر افرادی فرستاده شد و کمبود‌ها بررسی شد، مبلغ خوبی برای اصلاح اماکن قوه قضاییه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس