Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان در تریبون نماز جمعه از مسوولان آب و فاضلاب روستایی مطالبه‌گری کرد و گفت: چرا روستایی که کمتر از 10 کیلومتر با همدان فاصله دارد چندین سال است درگیر مشکل دائمی نبودن آب شیرین و بحث آلودگی آب است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مهدی گمار ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه 16 آذر نماد استکبارستیزی جنبش دانشجویی است اظهار کرد: در این روز سه تن از دانشجویان استکبارستیز در اعتراض به حضور نیکسون به کشور و اعتراض به سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا به دست رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: استکبارستیزی و مطالبه‌گری آن روز دانشجویان دانشگاه تهران در طول نظام انقلاب اسلامی تبدیل به خط مشی شده و امروز نیز در قاموس دانشجویان بسیجی وجود دارد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان افزود: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری و خطاب قرار دادن جوانان و به ویژه دانشجویان و در راستای طرح اعتلای بسیج دانشجویی امروز شاهد مطالبه‌گری‌های مردمی از سوی دانشجویان بسیجی هستیم.

وی با اشاره به حضور جهادی دانشجویان در راه اعتلای کشور گفت: دانشجویان بسیجی در جهت وصول مطالبات مردمی، تحقق عدالت شهری و اجتماعی؛ تأمین بهداشت، محرومیت‌زدایی، حوزه اشتغالزایی، فناوری، معیشت، درمان و چندین عرصه دیگر در حال نقش‌آفرینی هستند.

 شهوت قدرت بیش از حد باعث کسالت  بدنه مدیریتی شهر شده است

گمار گفت: امروز نیز خرسندیم بسیج دانشجویی پیام نور به عنوان پرچمدار این مطالبه‌گری‌های به حق در عرصه عدالت ایفای نقش می‌کند که از اقدامات موثر آن می‌توان به اختصاص 2.5 میلیارد تومان بابت بازسازی فاضلاب منطقه خضر و مطالبات بابت مشکلات زمین شهری، کوی شمس و...که منجر به حل مشکل شده است اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز بنده به عنوان نماینده بسیج دانشجویی و مردم مظلوم و شهیدپرور سولان از مسوولان مطالبه‌گری می‌کنم که روستایی که کمتر از ۱۰ کیلومتر با همدان فاصله دارد چندین سال است درگیر مشکلات دائمی نبودن آب شیرین و بحث آلودگی آب است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان گفت: امروز سوال بنده از مسوولان آب و فاضلاب روستایی و نمایندگان شهر همدان است که چرا باید چنین مشکل حیاتی و اساسی در این روستا وجود داشته باشد و هیچ گونه رسیدگی در چند سال گذشته نشده باشد؟

وی اضافه کرد: پس از بازدید میدانی هسته مطالبه‌گری از این روستا متوجه آلودگی بالای آب آن شدیم، امروز نمایندگان باید در نماز جمعه حاضر شوند و در مورد عملکرد خود پاسخ دهند که چرا این روستا چند سال است از این نعمت بی‌بهره است؟

گمار ادامه داد: ساکنان روستا برای تهیه آب باید حدود نیم ساعت از مناطق صعب‌العبور  برای تهیه آب آشامیدنی از یک چشمه سالم و تمیز بگذرند، آیا حق این‌هاست که از یک حداقل به نام آب شیرین و سالم بهره‌مند نباشند؟

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند اگر توانایی مدیریت ندارید مسئولیت نپذیرید گفت: باید دید موضوع شهوت قدرت بیش از حد که باعث کسالت و پیری بدنه مدیریتی شهری شده است از کجا نشات می‌گیرد؟

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده‌اند و همان طور که می‌بینیم این مساله در الگوهای رفتاری انتصابات ایشان نیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه امروز استان همدان جوانترین نماینده ولی فقیه کشور را داراست و این واقعا مطلوب است گفت: حضور ایشان در بین مردم و پیگیری مطالبات آنها از موضوعاتی است که باید نسبت به آن قدردان بود.

گمار در ادامه با اشاره به بروز برخی مشکلات در جریان گران شدن بنزین تأکید کرد: آن چه باید مد نظر باشد این است که نباید صدای اعتراض به حق مردم در بین صدای عده‌ای اشرار گم شود.

باید مطالبات به حق مردم پاسخ درستی داده شود 

وی افزود: مطالبات مردم به حق است اما متاسفانه عوامل بیگانه و یا گاهی داخلی ضد نظام شبانه‌روز می‌کوشند با برپایی آشوب مطالبات به حق مردم را با انحراف مواجه کنند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان تأکید کرد: البته مردم همیشه در صحنه ایران در دفاع از انقلاب خط خود را از آشوبگران جدا کردند اما باید به مطالبات آنها نیز پاسخ درستی داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست با توجه به در پیش بودن انتخابات به کسانی رأی دهند که از جنس مردم و انقلاب بوده و توان مدیریت کشور را داشته باشند.

گمار در ادامه آن دسته از نامزدهای انتخاباتی را که با توزیع غذا، استفاده از عناوین دولتی و یا بودجه بیت المال سعی در تصرف اذهان عمومی دارد مورد خطاب قرار داد و گفت: آقایانی که شب انتخابات در بین مردم محروم غذا توزیع می‌کنند با چه مبنا و چه بودجه ای این کار را انجام می‌دهند.

وی در پایان انتخاب افراد اصلح و حضور پرشور در انتخابات را امری مهم قلمداد کرد و خواستار توجه مردم به این مهم شد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان همدان انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویی جریان دانشجویی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟

صندوق رفاه دانشجویان برای تأمین بخشی از هزینه‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلی تسهیلات و وام‌هایی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صندوق رفاه دانشجویان که زیر نظر وزارت علوم است، هرساله وام‌هایی نظیر وام تحصیلی، وام مسکن، وام ازدواج به دانشجویانی که در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحصیل می‌کنند، پرداخت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که برخی از این وام‌ها تنها به دوره‌های خاصی تعلق می‌گیرد.

دارا بودن شرایط عمومی برای تمامی دانشجویان الزامی است، اما در برخی مواقع بعضی از دانشگاه‌ها برای پرداخت وام به دانشجویان علاوه بر شرایط آموزشی، شرایط خاص دیگری هم در نظر می‌گیرند.

بنابراین بهتر است از تمامی اطلاعیه‌های مربوط به دریافت وام و تسهیلات مطلع باشید و سپس برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کنید.

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی تمامی دوره‌ها

دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید تمامی شرایط عمومی که توسط معاونت امور دانشجویان در آئین نامه ذکر شده است را مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اعتقاد به اصول دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی معرفی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن اولویت نیاز مالی (به تشخیص معاونت محترم دانشجویی)، دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی، عدم استفاده از بورس تحصیلی، کمک و یا وام مؤسسات دیگر، عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد (به استثنای کار دانشجویی) و سپردن سند تعهد با ضامن معتبر جز شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی است.

تمامی دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری می‌توانند از تسهیلات و وام‌های صندوق رفاه دانشجویی استفاده کنند.

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی تمامی دوره‌ها

دانشجویان برای درخواست وام دانشجویی باید شرایط آموزشی دریافت وام را داشته باشند و سپس نسبت به ثبت نام برای وام‌ها و تسهیلات دانشجویی اقدام کنند.

تمام وقت بودن دوره آموزشی و اشتغال به تحصیل در سنوات تحصیلی مجاز برای استفاده از وام صندوق رفاه است.

تبصره ۱ - مرخصی تحصیلی مجاز تأیید شده توسط دانشگاه، جزو دوره تحصیلی دانشجو محاسبه نمی‌گردد.

تبصره ۲ - در موارد استثنایی با تأیید معاون دانشجویی دانشگاه، یک نیمسال به مدت وام‌ها اضافه نمی‌شود.

تبصره ۳ - در صورت عدم استفاده از وام دانشجویی توسط دانشجو، مدت مذکور جز سنوات تحصیلی وی محسوب خواهد شد و از باقی مانده مدت دوره می‌تواند استفاده کنند.

بسیاری از دانشجویانی که در زمان تحصیل برای اجاره مسکن، تغذیه و پرداخت شهریه در دانشگاه‌های شهریه پرداز با مشکل مالی مواجه می‌شوند.

شرایط اختصاصی دریافت وام دانشجویی دوره روزانه

مشروط نبودن دانشجو در دو نیم سال قبل در دوره‌های روزانه، تنها شرط اختصاصی برای گرفتن وام دانشجویی است.

این دانشجویان از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی می‌توانند مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

اما برای این شرط هم چند تبصره در نظر گرفته شده است، که دانشجویان بتوانند از وام دانشجویی استفاده کنند که در زیر شرح داده شده است.

تبصره ۱ - دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول و دوم تحصیلی، بدون احتساب معدل می‌توانند از وام دانشجویی بهره ببرند.

تبصره ۲ - دانشجویانی که در یک نیمسال مشروط تحصیلی اعلام شوند، می‌توانند حداکثر از نصف وام تحصیلی استفاده نمایند. این دسته از دانشجویان وام مسکن و حق اولاد خود را می‌توانند به صورت کامل دریافت کنند.

تبصره ۳ - دانشجویانی که دو نیمسال متوالی مشروط شوند از دریافت هرگونه وام در نیمسال بعد از مشروطی، محروم است.

تبصره ۴ - در صورت تشخیص کمیسیون موارد خاص یا شورای آموزش دانشگاه مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل دانشجو، پرداخت وام تحصیلی و مسکن نیز بلامانع است.

کد خبر 750977

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند