Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@22:56:39 GMT

دست رد آمریکا به سینه دستگاه اطلاعاتی عربستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۴۲۳

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا به تازگی پیشنهاد شرکت بین المللی «داین کورب» را برایآموزش سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی رد کرد.

اخبار بین الملل - به نوشته این روزنامه، علت این مسأله، نگرانی‌ها از آن است که تضمین‌های مناسبی برای جلوگیری از عملیات‌های غیرقانونی محرمانه از سوی عربستان به مانند آنچه سال گذشته میلادی بر سر جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پس آمد، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، آنچه مقامات سیا و وزارت خارجه آمریکا را نگران می‌کند و سبب مخالفت با این پیشنهاد شده، گزارش‌هایی است که از ادامه فعالیت‌های مخرب از جمله مجبور کردن مخالفان به بازگشت به عربستان، نظارت بر خانواده خاشقجی در خارج از کشور و بازداشت فعالان حقوق بشر حکایت دارد.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی نگران هستند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هنوز درک نکرده باشد که «پاسخگویی اطلاعاتی» و اصلاحات، دو امر ضروری برای ثبات روابط میان آمریکا و عربستان است. بطور مثال سعود القحطانی، از مشاوران نزدیک محمد بن سلمان که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان برنامه ریز عملیات قتل خاشقجی نام گرفته، هنوز (از سوی دستگاه قضایی عربستان) متهم نشده و به فعالیت پشت پرده خود ادامه می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: از میان سوء استفاده‌هایی که در سال جاری انجام شده، تلاش برای به دام انداختن یک جوان مخالف سعودی است که در آمریکا زندگی می‌کند. یک مقام آمریکایی گفت اف بی آی به این نتیجه رسیده در صورتی که این جوان به خانه باز می‌گشت، بازداشت می‌شد؛ از این سو به وی در خصوص این سفر هشدار داد. این مقام آمریکایی هویت این مخالف سعودی را فاش نکرد.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از این مقام آمریکایی نوشته که «خدیجه چنگیز» نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که به قتل رسید نیز تابستان گذشته به همراه یکی از فرزندان خاشقجی، در لندن از سوی عربستان تحت نظر بودند.

گفتنی است داین کورب، یک شرکت نظامی آمریکایی است که در ابتدا فعالیت خود را در زمینه هوایی آغاز کرد و اکنون در زمینه‌های عملیات پروازی، آموزش‌های اطلاعاتی، امنیت و .. فعالیت دارد. داین کورب بیش از ۹۶ درصد از درآمد سالانه خود را که بالغ بر بیش از ۳ میلیارد دلار است، از دولت فدرال آمریکا دریافت می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قتل خاشقجی عربستان سعودی جمال خاشقجی سرویس اطلاعاتی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست