Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای توقف پروژه تبدیل کاربری فردو، بررسی استیضاح سه وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک، بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته‌ای «UCF» برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ماجرای توقف پروژه تبدیل کاربری فردو،  بررسی استیضاح سه وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک، بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته‌ای «UCF» از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۱۵ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت اطلاعات خبر بی‌بی‌سی درباره دستگیری بسیجیان را تکذیب کرد

روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پنج شنبه شب خبر رسانه معاند بی‌بی‌سی در خصوص دستگیری تعدادی از بسیجیان را تکذیب کرد.

بنگاه خبر پراکنی بی‌بی‌سی انگلیس پیش‌تر در خبری به نقل از یک منبع نامشخص، ادعا کرده بود که بیش از ۱۰ عضو بسیج در ارتباط با اغتشاش اخیر در ایران، شبانه بازداشت شده‌اند.

 

ماجرای توقف پروژه تبدیل کاربری فردو/پاسخ های «کمالوندی» به اطلاعیه روس اتم

شرکت دولتی روس اتم روز گذشته (پنجشنبه (14 آذر) در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که پروژه خود برای تبدیل کاربری تاسیسات فردو را به دلیل موضوع مرتبط با آغاز غنی سازی اورانیوم در این سایت به حالت تعلیق درآورده است. همچنین غنی سازی اورانیوم و تولید ایزوتوپ‌های پایدار نمی تواند در یک مکان یکسان انجام شود از این رو، اجرای پروژه مربوطه در حال حاضر از نظر فنی غیر ممکن است.

 

طبق ترجمه ایسنا از خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه همچنین آورده بود: «ما طرف ایرانی را از این تصمیم مطلع کرده‌ایم و ازسرگیری این پروژه نیازمند این است که فعالیت دو آبشاری که در آنها غنی‌سازی اورانیوم انجام می گیرد، متوقف و برچیده شوند و به علاوه محیط و تجهیزات اطراف آنها به طور کامل پاکسازی شود.»

 

این در حالی است که سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره بیانیه شرکت «روس اتم» در مورد تعلیق پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار در فردو گفته که به لحاظ فنی تولید اورانیوم و ایزوتوپ پایدار در یک سالن با مشکلات همراه است ازاین رو مذاکراتی با طرف روس صورت گرفت.

 

«بهروز کمالوندی» در توضیحات بیشتر در این زمینه در گفتگویی که با فارس داشت اعلام کرده که بعد از فعال کردن سانتریفیوژ‌های فردو در پی دستور رئیس جمهوری برای اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، با توجه به اینکه به لحاظ فنی تولید اورانیوم و ایزوتوپ پایدار در یک سالن، با مشکلات همراه است، مذاکراتی با طرف روس صورت گرفت. مذاکرات درباره چگونگی اجرای این طرح به نحوی که مشکلات فنی آن رفع شود، در جریان است.

 

همکاری با کشورهای منطقه اصلی‌ترین اولویت‌ سیاست خارجی ایران است

اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه (۱۳ آذر) در دیدار وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای عضو شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای همکاری با کشورهای منطقه قائل نیست و معتقدیم که مهمترین هدف و رسالت این گونه اجلاس ها و توافقات منطقه ای فراهم کردن زمینه برای اجرای طرح هایی به نفع ملت های منطقه است.


وی با بیان اینکه موضوع مورد بحث اجلاس ملی شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب یکی از اصلی‌ترین مسایل منطقه است، تصریح کرد: آب در گذشته محور اصلی تمدن شکل گرفته توسط بشریت در کل دنیا بوده و تمام تمدن هایی که در مناطق مختلف خاورمیانه شکل گرفته نیز با محوریت آب ایجاد شده است.


معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز یکی از منازعات مهمی که در بین اقوام در مناطق مختلف و نیز در سطح ملی و منطقهای شکل گرفته پیرامون مسئله آب است.

 

نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک

یک منبع آگاه اعلام کرد: در روزهای اخیر ایران توانست برای اولین بار پس از توافق برجام، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

هفته گذشته به لطف خدا و تلاش متخصصان ایرانی توانستیم درپوش اصلی راکتور آب سنگین اراک موسوم به «Reactor Pit Cover» را که بیش از ۱۰۰ تن وزن دارد در محل خود در چاله راکتور نصب کنیم. کار ساخت ماشین سوخت گذاری راکتور نیز پایان یافته و آماده آزمایش با سوخت مجازی است ضمن این که در حال تکمیل بخشی از اتاق کنترل راکتور اراک هستیم.

 

چه کسانی روز ششم از ثبت نام دواطلبان مجلس یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان نام نویسی کردند

همزمان با آغاز ششمین روز از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی علی مطهری نماینده مردم تهران، صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

همچنین حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده شش دوره از مجلس و سفیر سابق ایران در مغرب از حوزه انتخابیه نیشابور در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
 

حجت‌الاسلام ابراهیم سبحانی نیز برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه لاهیجان و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.


محمد ابراهیم پیرعباسی نیز برای اتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

 

محمد عباسی وزیر ورزش احمدی نژاد نیز خود را به وزارت کشور رساند. منصور السادات هاشمی نایب رئیس هیات فوتبال تهران که راس ساعت 8 در وزارت کشور حضور یافت.

 

بنابراین گزارش در ادامه ششمین روز از ثبت نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محمد علی وکیلی نماینده دوره دهم مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در این دوره از انتخابات مجلس ثبت نام کرد. همچنین ایرج ندیمی نماینده ادوار مجلس نیز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

 

بررسی استیضاح سه وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی  هفته آینده در روزهای دوشنبه و سه شنبه جلسات خود را برگزار کرده و دستور آن به شرح زیر است:

کمیسیون اصل نودم قانون اساسی:

بررسی گزارش تهیه شده در خصوص سیل فروردین ماه سال جاری کشور به ویژه در شهرهای شیراز

بررسی گزارش تهیه شده در خصوص صنعت خودرو کشور

بررسی گزارش تهیه شده در خصوص سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران- یاسوج

نشست هیات رئیسه  کمیسیون برای بررسی گزارش تهیه شده در خصوص محصولات تراریخته و سایر مسائل مطروحه

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:

ادامه بررسی پیشنهادات اصلاح آیین‌نامه داخلی در اجرای سیاست‌های کلی نظام قانون‌گزاری ابلاغی مقام معظم رهبری

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس داده شده از شورای نگهبان

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی

بررسی طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیر دولتی برگشتی از شورای نگهبان

بررسی تولید داخل در حوزه حمل و نقل و صنایع هوای با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور

 

واکنش مجدد ظریف به اقدام تروئیکای اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با بازنشر بخشی از اظهارات برایان هوک درباره برنامه موشکی کشورمان، به طرف‌های اروپایی یادآور شد که برنامه موشکی ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است.

وی در توئیتر خود نوشت: برایان هوک (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) یک یادآوری به موقع به همکاران اروپایی ما داد. او با صراحت تصدیق می‌کند که آزمایش‌های موشکی ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت ممنوع نیست. هوک گفت: "یکی از نواقص توافق هسته‌ای ایران این است که به منع آزمایش موشک‌های بالستیک ایران پایان داد."

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مدعی شده‌اند که توسعه برخی از موشک‌های ایران خلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک‌ها با این قطعنامه شورای امنیت "ناهمخوان" است.

 

بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته‌ای «UCF»

رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به اصفهان از مجموعه هسته‌ای UCF بازدید کرد. در این بازدید که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، رئیس قوه قضاییه از خطوط فرآیندی و تولیدی سایت UCF بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به کاربرد فراوان دانش هسته‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، پزشکی و.. تاکید کرد: گام‌های بزرگی تا امروز در این صنعت بدست دانشمندان کشور برداشته شده است و ان‌شاءلله این دانش همواره ارتقاء خواهد یافت و به قله مد نظر خواهد رسید.

وی بازدید از صنعت پیشرو و بومی‌شده هسته‌ای در استان صنعتی اصفهان را فرصتی مغتنم برشمرد و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان از تلاش‌های دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی هسته‌ای تقدیر کرد و یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت.

بنابراین گزارش، کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان موسوم به UCF ((Uranium Conversion Facility) یکی از تأسیسات محوری تولید سوخت است که فرایند تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم (UF۶) در آنجا صورت می‌گیرد UF۶ با انتقال به تأسیسات هسته‌ای نطنز با عمل سانتریفیوژ، غنی می‌شود./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مجلس شورای اسلامی مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد سبک زندگی مجلس شورای اسلامی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق