Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:57:04 GMT

مسائل بیش از ۹۰ درصد روستاهای قزوین را پیگیری کردم

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۷۱۴

مسائل بیش از ۹۰ درصد روستاهای قزوین را پیگیری کردم

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در زمان نمایندگی از ۹۰ درصد روستاهای قزوین بازدید و مسائل آن را پیگیری کردم، در جلسات استان و مجلس بیشترین حضور و مشارکت را داشتم.

سیده حمیده زرآبادی، نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد حوزه مرکزی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک ضمن ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم، تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که برای  تغییر وجود دارد این است که افراد نسبت به مواردی که نارضایتی دارند حضور پیدا کنند تا شرایط بهتری رقم بزنند، این بهترین انگیزه است برای افرادی که دل در گرو توسعه و پیشرفت کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردی که فکر می‌کند می‌تواند کاری انجام دهد و اثرگذار باشد خود را ملزم به آمدن می‌کند، باید به مخاطب احترام بگذاریم و وعده‌هایی بدهیم که در حدود وظایف نمایندگان باشد من نمی‌توانم بگویم به تنهایی قانونی تصویب یا پروژه‌ای اجرا می‌کنم اما برای مردم قدم برمی‌دارم.

جزو اولین نمایندگانی بودم که موضوع شفافیت را امضا کردم

زرآبادی اظهار کرد: شفافیت یکی از مواردی است که به آن اعتقاد دارم و جزو اولین نمایندگانی بودم که در مجلس موضوع شفافیت را امضا کردم و فیش حقوقی، حضور و غیاب و رأی خود را به صورت شفاف اعلام کردم، وقتی شفاف باشید باید هزینه آن را پرداخت کنید و من نیز هزینه شفافیتم را تاکنون پرداخت کردم.

وی بیان کرد: هزینه انتخاباتی من در دوره قبل کاملاً مشخص است؛ در آن دوره خودم ۳۰ میلیون تومان هزینه کردم و با حمایت‌های صورت گرفته نیز ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد که لیست آن موجود است اگر رسانه‌ای بخواهد آن را در اختیارشان قرار می‌دهم، در این دوره نیز هزینه تبلیغاتم مشخص است و اگر سؤالی شود به صورت شفاف پاسخ خواهم داد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با اشاره به نظارت استصوابی اظهار کرد: به عنوان فردی که در این عرصه ورود پیدا می‌کنم ترجیح می‌دهم نظارت‌ها به صورت شفاف باشد و دلایل آن بیان شود، در اصل ۲۳ قانون اساسی هیچکسی حق ندارد به خاطر عقیده یا اظهار نظر فرد او را مواخذه کند اگر جرمی اتفاق افتاده یا تخلفی رخ داده باید احراز شود.

وی افزود: گاهی فرد هیچ حکم ثابت شده‌ای ندارد و باید مشخص شود که بر چه اساس فرد تایید یا رد می‌شود، با اصل نظارت مشکلی ندارم اما معتقدم که باید شفاف اعلام شود.

برخی در پی ناامید کردن مردم هستند

به گزارش ایسنا، زرآبادی تأکید کرد: هرکسی فکر می‌کند که من در شأن نمایندگی استان قزوین نبودم باید با او به صورت رو در رو گفت و شنود کنیم، القا این صحبت‌ها به جامعه نقشه‌ای پشت سرش است و آن اینکه مردم را ناامید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان نمایندگی از ۹۰ درصد روستاهای قزوین بازدید و مسائل آن را پیگیری کردم، در جلسات استان و  مجلس بیشترین حضور و مشارکت را داشتم، هرجا لازم بوده است مطالبات را پیگیری کردم و بیش از ۱۰۰ طرح سوال از وزرا داشتم.

این داوطلب بیان کرد: نماینده‌ می‌تواند سوال بپرسد، تذکر بدهد، مطالبه کند و هر فردی که به من مراجعه کند می‌توانم به صورت قانونی آن را پیگیری کنم، بنابراین خارج از وظایف قانونی خودم کاری انجام ندادم.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر به وزیر بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که با مردم صحبت نمی‌کنیم زمانی که مردم اعتراض دارند طبق اصل ۲۷ قانون اساسی باید کار کنیم، مشاهده کردیم امنیت کامل تجمعاتی که با هدف مشخص صورت می‌گیرد برقرار می‌شود، اما در موضوعی که مردم به آن اعتراض دارند کسی نمی‌آید توضیح دهد.

از تصمیمات اصلاح‌طلبان تمکین می‌کنم

زرآبادی در خصوص اجماع با شورای اصلاح‌طلبان عنوان کرد: هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته است، من در جریان سیاسی اصلاح‌طلب هستم و از تصمیمات این جناح تمکین می‌کنم و به تصمیمات احترام می‌گذارم، در حال حاضر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که من نیز عضو آن هستم به تصمیم مشخصی نرسیده است.

وی تصریح کرد: در مجلس حضور فعالانه‌ای داشتم که بخشی از آن مربوط به حوزه بانوان بود که می‌توانم به  مواردی از جمله پیگیری ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه در خصوص عدالت جنسی، نهادینه کردن حضور ۳۰ درصدی بانوان، اثبات توانمندی زنان، پیگیری لوایح منع خشونت علیه زنان، کودک همسری، حضور در کمیسیون تلفیقی آبرسانی از سد طالقان و بیمارستان قزوین اشاره کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • پیگیری‌های پلیس نبود، «یسنا» را آزاد نمی‌کردند
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند