Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:41:14 GMT

روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۰۳۶

روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به فلسفه نام‌گذاری روز شهادت سه تن از دانشجویان در اعتراض به حضور معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان روز دانشجو، گفت: روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی بوده و باید هم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز وفات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی آن حضرت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی بد موجود در کشور و گرفتاری بسیاری از افراد، گفت: دستگیری از دیگران و راه انداختن و گره‌گشایی از کار سایر افراد بهترین توشه برای عالم آخرت است و با این عمل ثواب بسیاری نصیب انسان می‌شود و کفاره گناهان است.

امام‌جمعه اردکان در ادامه خطبه‌ها، 16 آذر سالروز شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمع اعتراضی نسبت به حضور معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا و روز دانشجو را گرامی داشت و اظهار داشت: وجه نام‌گذاری این روز اعتراض به آمریکا، استکبارستیزی و زیر بار سلطه نرفتن است و پیام شهدای دانشجو، پیام استقامت و ایستادگی است.

وی افزود: روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی بوده و باید هم باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شد و جنبش دانشجویی، جنبش ضد استکبار و عدالت‌خواه معرفی گردید.

شاکر بابیان اینکه گاهی از روز دانشجو سوءاستفاده می‌شود و چیزهای دیگری مطرح می‌شود، گفت: اصل 152 قانون اساسی ما نفی هرگونه سلطه‌پذیری از بیگانگان است همان چیزی که این دانشجویان برای آن شهید شدند فلسفه روز دانشجو همین بوده است امروز دانشجویان و مردم عزیز باید بدانند که عده‌ای می‌خواهند ما را از این هدف و فلسفه روز دانشجو دور کنند و استقامت ما را در برابر استکبار سست کنند.

وی اظهار داشت: امام راحل عظیم‌الشأن ما دریکی از سخنرانی‌های خود خطاب به ملت ایران می‌فرمایند؛ با نصیحتی مشفقانه و پدرانه از شما می‌خواهم که هیچ‌گاه سلاح مبارزه با ظلم و استکبار و استضعاف را بر زمین نگذارید و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را شعار خود قرار بدهید.

خطیب نماز جمعه اردکان در پایان گفت: اگر ملت ما راه مبارزه با استکبار و سلطه‌ستیزی را ادامه بدهد نصرت الهی کرده است و نصرت الهی، ایستادن در برابر استکبار است و خداوند متعال نیز وعده داده است که اگر شما نصرت الهی داشته باشید حتماً من هم شمارا یاری می‌دهم و هرگز هم مغلوب و شکست‌پذیر نمی‌شوید. ما هم در اینجا اعلام می‌کنیم که تا جان در بدن داریم درراه مبارزه با استکبار آماده ایستادن هستیم.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب و سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه اردکان روز دانشجو استکبارستیزی استقامت ایستادگی شهدای دانشجو مبارزه با ظلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.

عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستان‌های بهاباد و اردکان تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل دام و طیور با همکاری گروه‌های جهادی ارائه خدمات نمودند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند. وی با بیان اینکه با شدت بارش‌ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم‌های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

 عشقی در پایان تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی