Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@09:41:46 GMT

هوای کردستان برفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۰۵۵

هوای کردستان برفی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: بررسی خروجی مدل‌های پیش بینی عددی و نقشه‌های پیش یابی، بیانگر ورود سامانه بارشی از عصر و اوایل شب جمعه ۱۵ آذر ماه جاری به آسمان استان است.

علی پناهی اضافه کرد: این سامانه به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بیشترین فعالیت این موج بارشی از شب جمعه تا روز یکشنبه پیش بینی می‌شود و بیشتر تاثیر گذاری آن در نواحی غربی و شرقی استان کردستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی موقت در معابر نوار غربی از جمله مخاطره های این سامانه بارشی است.

وی  تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهرها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود ضمن اینکه دما و رطوبت گلخانه، مرغداری‌ها و دامداری نیز باید از سوی متولیان کنترل شود.

میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال  زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1328311

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بارش برف باران استان کردستان انتخابات مجلس یازدهم باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس سینمای ایران تیم ملی فوتبال ایران دونالد ترامپ آلودگی هوا سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم

ایسنا/قم کارشناس هواشناسی قم با بیان اینکه تا اواسط هفته دمای هوا به حدود ۳۴ درجه‌ سانتی‌گراد امید داریم روز پنج‌شنبه سامانه بارشی که نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد استان قم را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد بارش باران باشیم.

محمدرضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت جوی قم در هفته جاری، اظهار کرد: شرایط جوی در نیمه اول و دوم هفته جاری متفاوت خواهد بود؛ از امروز تا سه‌شنبه آسمان صاف و آفتابی همراه با وزش ملایم باد و افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم تاکید کرد: برای امروز حداکثر دمای هوای ۳۲ درجه سانتی‌گراد را پیش‌بینی می‌کنیم و انتظار داریم تا اواسط هفته دمای هوا به حدود ۳۴ درجه‌ سانتی‌گراد برسد.

وی با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان ابری تا نیمه ابری است، امید داریم روز پنج‌شنبه سامانه بارشی که نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد استان قم را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد بارش باران باشیم.

قاضی یادآور شد: فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود روز شنبه با خروج سامانه بارشی شاهد افزایش سرعت وزش باد باشیم.

کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه شاهد کاهش دمای هوا هستیم؛ از گرمای نیمه اول هفته به تدرج کاسته می‌شود و دمای هوا به زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشه‌ها شدت و ضعف فعالیت سامانه بارشی در استان قم ممکن است طی روزهای آینده تغییر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان