Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ششمین روز از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اقشار مختلفی از بازنشستگان، فرزندان شهدا، فرهنگیان ، جامعه علمی و دانشگاهی با دغدغه حل مسایل کشور و بهبود معیشت در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، همزمان با آغاز ششمین روز از انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز ۱۵ آذر وزارت کشور پذیرای رقابت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میان دوره ای خبرگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد نصرتی  ۴۷ ساله با تحصیلات دکترای علوم دامی و کشاورزی است. وی عضو هیات علمی دانشگاه ازاد ساوه است و در کارنامه خود مدیریت اجرایی در عرصه های مختلف دانشگاه را تجربه کرده است و برای بار اول در انتخابات مجلس ثبت نام می کند وی ریاست دانشگاه ازاد اسلامی ساوه بوده و در مورد علت حضورش گفت: مجلس غیر مقتدری داریم که پاسخگو نبوده است و فکر می کنم در رشته خودم یعنی علوم دامی و کشاورزی کمک شایانی می توانم بکنم، صنعت دامداری دومین صنعت بعد از صنعت نفت در کشور است اما تصمیمات و قوانین خوبی در این زمینه نداشتیم تا حامی  این صنعت باشد.

 

احمد مرتضوی ۶۸ ساله با مدرک فوق لیسانس مدیریت سیستم و بهره وری بازنشسته صدا و سیماست و به گفته خودش مدیریت بخشهای مختلف در سازمان صدا و  سیما برعهده داشته و معتقد است چون در رشته تخصصی خود دارای تجربه است می تواند  از هرز رفتن نیرو و منابع در کشور جلوگیری کند و در تنقیح قوانین مجلس موثر باشد.

 

وی معتقد است کار مجلس نظارت بر اجرای صحیح قوانین است اما مجلس فقط قانون تولید کرده و هیچ نظارتی نداشته است و فقط کار شورای شهر را انجام می دهد در حالی که مجلس باید مشکلات و موانع مردم در سیر قانون را از میان بردارد و نقض قوانین را اصلاح کند.

 

غلامرضا جعفری ۵۷ ساله دانشجوی دکتری تربیت بدنی است که برای بار دوم برای ثبت نام در انتخابات ثبت نام می کند. وی می گوید: مشکل ما در کشور زیرساخت ها و مسایل فرهنگی است کمسیون های مجلس کارامدی و تخصص لازم برخودار نیستند، وعده و وعید نمایندگان نمی تواند مبین دانایی و دانش افراد باشد چالش ها باید با برنامه ریزی ریشه‌ای حل شود.

 

عبدالحمید موذن جامی ۵۵ ساله و کارشناس ارشد مدیریت دولتی است و بازنشسته ارتش از نیروی دریایی است. وی معتقد است احساس می کنم روندی که در کشور وجود دارد نیازمند اصلاح است و اقداماتی که در ذهن دارم به نظرم می تواند در مجلس موثر باشد. وی که در کارنامه اجرایی خود رییس انتشارات و مسئول امور فرهنگی ارتش بوده است در مورد ویژگیهای یک نماینده و دغدغه های مجلس می گوید: معیشت و مبارزه با فساد دو دغدغه اصلی برای نمایندگان است نیازمند نمایندگانی هستیم که مستقل باشند و تحت تاثیر دیگران تصمیم گیری نکنند.

 

حسین قاسم پور ۳۷ ساله لیسانس معماری و فوق لیسانس حقوق و مشاور یک شرکت خصوصی است که برای بار اول ثبت نام می کند. وی که فرزند شهید است اعتقاد دارد وضعیت کشور در شرایط بحرانی است و کشور نیازمند تفکر نو و ایده جدید در حوزه تصویب قوانین هستیم  تا شاهد تحولی  در قانونگذاری و شرایط اقتصادی و گردشگری باشیم .هدف من این است که بگویم در صحنه هستیم و تفکرات خود و‌پدرانمان را حفظ کردیم و در راه ارمان انها در صحنه هستیم، ما یک اعتلاف  ۴۰ نفره از فرزندان شهدا هستیم که امیدواریم بعد از تایید صلاحیت بتوانیم لیست خود را ارائه دهیم.

 

امین سپهوند فوق لیسانس مکانیک با گرایش تبدیل انرژی و کارمند راه آهن و سرپرست کارگاهی در راه اهن است و برای بار اول ثبت نام می کند. او نیز با دغدغه وضعیت معیشت و تعامل با دنیا وارد می خواهد وارد رقابت  در انتخابات شود.

 

علی محمودزاده ۶۱ ساله که بار اول در دوره هشتم تایید صلاحیت شده اما رای نیاورده است کارمند اتاق بازرگانی و بازنشسته است و می گوید وظیفه داشتم بیایم و در خدمت جامعه و فرهنگ باشم وی تحصیلات خود را در رشته بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده و می گوید حتما در مجلس مفید خواهم بود.

 

محمود رستگار ۴۵ سال سن دارد و دکتری عربی و ارشد حقوق دارد او از جامعه فرهنگیان کشور است و فرزند شهید و معتقد است اگر یک فرهنگی و کارمند تعلیم و تربیت تایید صلاحیت نشود که دیگر هیچ. وی از دغدغه های اصلی خود گفت، نماینده شجاع در مجلس نداریم که وام دار کسی نباشد و اهل زد و بند نباشد و مثل اول انقلاب برای مردم بدون چشم داشت کار کند وی گفت، مهم نیست فرزند شهید باشم مهم این است که راه انها را ادامه دهیم و چه بسا که فرزند باشم و سوءاستفاده کنم، از شهررضا وارد انتخابات می شوم و تا اخر ادامه می دهم/.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان انتخابات مجلس انتخابات مسجد یازدهمین مجلس شورای اسلامی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است