Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، گفت: انفعال درباره مسائل و ضعف ارتباط با مردم بخشی از نقطه‌ضعف‌های مجلس دهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جریان دولت‌‌های نهم و دهم را بایستی از یکدیگر تفکیک کنیم چرا که خدمات و کارهای بزرگی در این دولت‌ها انجام شد که نمونه آن را مردم در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت گسترده در کشور برگزار شد این در حالی است که در سال 90  بهترین سال اقتصادی کشور را در طول دهه‌ گذشته داشتیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم تصریح کرد: با آنکه دولت فعلی قسمت کوچکی از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کرده‌اند اما آنها مملکت را به آشوب کشانده و شاید اگر آمریکا بنا داشت به ایران حمله کند چنین خسارتی را ببار نمی‌آورد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ها می‌خندند و می‌گویند صبح که از خواب بیدار شدیم متوجه قیمت بنزین شدیم و می‌گویند مطلع نبودیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم تصریح کرد: رئیس جمهوری که از اوضاع مملکت خبر نداشته باشد یا راست می‌گوید یا دروغ؛ اگر راست می‌گوید که صلاحیت ادامه کارش را ندارد و اگر هم که حرفش صحت نداشته باشد باز هم صلاحیت ندارد.

وی گفت: باید در فضای سیاسی کشور باید دولتی کارآمد داشته باشیم ضمن اینکه در مرحله بعد از آن هم باید مجلسی با شهامت و کارآمد داشته باشیم تا بتوانیم اهداف انقلاب،‌ نظام و آنچه که خواست مردم است را محقق کنیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: بعد از 40 سال بد است که مردم همچنان رفاه پایین داشته و فاصله طبقاتی زیاد باشد. 

وی گفت: اصلا مشخص نیست که دولت و مجالس‌مان چه می‌کنند و به کدام مسیر می‌روند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم درباره نقطه ضعف مجلس دهم و عدم حضور در میادین و بزنگاه‌های اصلی کشور، گفت: انفعال درباره مسائل، ضعف ارتباط با مردم بخشی از این نقطه‌ضعف‌ها است؛ مجلس ما کارایی لازم را ندارد و در چند سال اخیر دیدیم که هیچ نوع طرح اساسی که بتواند برای بخش اجرا ریل‌گذاری کند نداشته است. 

وی گفت: باید استراتژی‌های کشور در بخش‌های مختلف از طریق مجلس تبدیل به قانون شود و دولت و بخش اجرا را ملزم کنیم که آن را طی کند سپس نظارت داشته و برای تحقق آن موضوع را کنترل کنیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم افزود: باید مجلس بعد از گذشت یک دهه بررسی کند که دولت چه بخش‌هایی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را عملیاتی کرده است. 

خلیلیان گفت: مردم وقتی دولت و مجلس انتخاب می‌کنند با هزاران امید به آنها رای می‌دهند؛ این کشور متعلق به مردم است نه اینکه عده‌ای در مجلس رفته و مردم را رعیت خود بدانند و ارتباطشان را با آنها قطع کنند. 

وی افزود: نباید عده‌ای وارد مجلس شده و به دنبال رانت  و زد و بند با دولت باشند و درنهایت هم به وکیل‌الدوله تبدیل شوند. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم افزود: متاسفانه دولت هم اکنون کارهایی را انجام می‌دهد و نظارت کافی هم از سوی مجلس بر آن وجود ندارد و بی‌محابا هر کاری که خواستند عملیاتی می‌کنند و هر ضعفی را هم که خواستند پوشش می‌دهند و متاسفانه کسی هم نیست آنها را به صحنه مجلس آورده و حتی بحث عدم کفایت آنها را هم پیگیری کند.

خلیلیان افزود: مجلس باید وزرای ناکارآمد را استیضاح کند ضمن اینکه افرادی که به دلیل مشغله زیادشان پیگیر مطالبات مردم هستند و از جایگاهشان سوء استفاده می‌کنند را رصد کنند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها از این مسیر ثروت باد آورده بدست آوردند و به دامادها و عروس‌های خود می‌دهند و در پایان هم به سرنوشت ملت می‌خندند. 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی وزارت کشور دولت انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟