Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:36:29 GMT

سازمان ملل: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۶۵۸

سازمان ملل: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافته است

براساس بیانیه سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو) قیمت جهانی مواد غذایی در ماه نوامبر در مقایسه با ماه قبل ۲.۷ درصد بالاتر رفته و این نرخ صعودی با افزایش شدید قیمت گوشت و روغن نباتی همراه بوده است.

براساس شاخص سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو)، قیمت جهانی مواد غذایی از ابتدای سال جاری با نوسانات بسیار همراه بوده و قیمت ها بعد از سقوط متوالی سه ماه، افزایش داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ شاخص قیمت مواد غذایی توسط سازمان فائو در سال ۲۰۱۹، ۹.۵ درصد بیشتر از نرخ شاخص این سازمان در سال گذشته بوده است.

براساس این گزارش، قیمت غلات و حبوبات به عنوان مهمترین مؤلفه شاخص غذایی در ماه نوامبر (آبان-آذر) ۱.۲ درصد ‌کاهش یافته زیرا قیمت گندم به دلیل رقابت شدید صادرکنندگان کاهش داشته است.

علاوه براین قیمت برنج به دلیل پایین بودن تقاضا نیز با کاهش قیمت همراه بوده است و قیمت ذرت نسبت به ماه گذشته کمی تغییر کرده است.

قیمت لبنیات در ماه نوامبر بدون تغییر بوده است ولی در مقابل قیمت جهانی شکر ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش فائو، قیمت روغن نباتی در مدت ۱۸ ماه گذشته به رشد ۱۰.۴ درصدی به بالاترین سطح خود رسیده است و به دنبال افزایش قیمت روغن نباتی، قیمت دیگر روغن ها از جمله روغن نخل، سویا، کلزا و آفتابگردان با افزایش قیمت همراه بوده اند.

به گفته فائو، با افزایش تقاضای گوشت گاو و گوسفند به ویژه از طرف چین قیمت گوشت ۴.۸ درصد افزایش یافته است.  

شاخص قیمت‌های سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل براساس قیمت ماهانه ۲۳ کالای غذایی اساسی که قیمت ۷۳ محصول مختلف وابسته به آنان است منتشر می شود.

برچسب‌ها مواد غذایی سازمان ملل فائو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد غذایی سازمان ملل فائو مواد غذایی سازمان ملل فائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود