Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:33:14 GMT

تکانه‌های مقطعی بازار غیررسمی ارز، پایدار نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۰۵۲۰

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: بازار ارز کشور با توجه به تأمین بموقع نیاز‌های ارزی کالا‌های اساسی و دارو و مواد اولیه، کالا‌های واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مصرفی نهایی از یک سو و بهبود شاخص‌های عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات از سوی دیگر از ثبات نسبی پایدار ناشی از تعادل عرضه و تقاضای ارز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمد کریمی، افزود: فقط طی دو هفته اخیر حدود یک میلیارد دلار در سامانه نیما به فروش رسیده و معادل 800 میلیون دلار حواله ارزی توسط واردکنندگان جهت واردات کالا خریداری شده است.

وی تاکید کرد: صرافی‌های مجاز کشور در کنار بانک‌های عامل، نقش پررنگی در ایجاد تعادل در بازار ارز کشور با انجام و تسهیل نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی، خرید بموقع ارز صادرکنندگان و متعاقباً تامین نیاز‌های ارزی واردکنندگان و همچنین پوشش تقاضای ارز بصورت اسکناس، بویژه تقاضای ارزخدماتی شامل ارز مسافرتی داشته اند.

کریمی با اشاره به نقش صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل در تعادل بازار ارز گفت: این موارد حاکی از آنست که مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور با وجود تحریم‌های بین المللی عمدتاً به پشتوانه منابع ارزی صادرکنندگان غیرنفتی با هدف ایجاد ثبات در بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد توسط این بانک در حال انجام است و تکانه‌های غیرمتعارف مقطعی بازار غیررسمی ارز، از پایداری لازم با عنایت به عوامل بنیادین موثر بر نرخ ارز، عمق بالای بازار ارز رسمی و افزایش فروش ارز توسط صادرکنندگان در ماه‌های پایانی سال، برخوردار نخواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: مبلغ لازم امسال برای منابع ارزی دارو و کالاهای اساسی و همچنین، آیین‌نامه مهارت‌محور شدن آموزش و پرورش، در هیئت وزیران تصویب شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲، صفر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه