Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، نیلز ماگنه لانده،  یکی از کارگران صنعت نفت نروژ برای حفاری یک چاه در میدان نفتی «یوهان اسوردروپ» آماده می شود. این یک میدان نفتی دریایی است که در ماه اکتبر افتتاح و به زودی تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت در غرب اروپا شد و تولید آن به سرعت رو به افزایش می یابد.

 لانده در مورد دورنمای این صنعت با احتیاط صحبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تماشای برخورد امواج با لوله هایی که نفت خام را از 1.9 کیلومتری اعماق بستر دریا پمپ می کنند گفت:« ممکن است من در این صنعت بازنشسته شوم ولی آن را به  پسر 15 ساله ام توصیه نمی کنم».

 شک و تردید در مورد آینده اصلی ترین صنعت نروژ رو به افزایش است. نروژ هیچ ذخیره نفتی بزرگ جدیدی کشف نکرده و گروه‌های حامی محیط زیست و سیاستمداران جوان بیش از پیش خواستار محدود شدن تولید و حتی بسته شدن آن به خاطر تغییرات جوی هستند.

 ولی ایکویینر، شرکت نفت دولتی و اپراتور میدان نفتی اسوردروپ با وجود تلاش سران جهان برای توقف روند گرم شدن جهان به خاطر سوخت های فسیلی، با افتخار اعلام می کند که نفت نقشی حیاتی در آینده این کشور دارد.

 این شرکت اعلام کرده است:«  برخی افراد می‌گویند باید همگی تولید نفت را به خاطر تغییرات جوی متوقف کنیم. ولی به عقیده ما میدان نفتی یوهان اسوردروپ اصلی ترین دلیلی است که می‌گوید نباید این کار را انجام دهیم».

 طول عمر این میدان نفتی 50 سال تخمین زده شده و 9 میلیارد دلار برای توسعه فاز اول آن سرمایه گذاری شده است. فاز دوم نیاز به 4.48 میلیارد دلار هزینه دارد.

ایکویینر اعلام کرد:« تقاضای انرژی جهان رو به افزایش است و ما هنوز هم در آینده نیاز به مقدار قابل توجهی نفت و گاز داریم».

 « ولی تمام بشکه های نفت دنیا به یک شکل تولید نمی شوند».

« یوهان اسوردروپ  نشان می‌دهد چگونه فناوری می‌تواند به استخراج پاکتر نفت کمک کند و چرا نفت و گاز نروژ از نظر محیط زیستی اهمیت دارد».

این میدان نفتی تمام برق خود را از کابلهای برقی میگیرد که در 160 کیلومتری اعماق دریا قرار دارند. این برق توسط سدهای  هیدرو الکتریک تامین می‌شوند. به این ترتیب تولید کربن این میدان نفتی تا 0.67 کیلوگرم در هر بشکه کاهش پیدا می کند در حالی که میانگین صنعتی آن 18 کیلوگرم است.

 نروژ که دو درصد تقاضای نفت جهان را تامین میکند و دومین تامین‌کننده بزرگ گاز اروپا بعد از روسیه است، تلاش دارد تولید انرژی تجدیدپذیر خود را تقویت کند.

ایکویینر قصد دارد حدود 15 تا 20 درصد هزینه‌های سرمایه ای خود را تا 2020 به پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر اختصاص دهد و تمرکز آن بر انرژی باد است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد