Web Analytics Made Easy - Statcounter

ب‌ام‌و سال پیش برنامه‌های خود برای تولید خودروی جدید i۴ را اعلام کرد و حالا اولین مشخصات از این محصول الکتریکی منتشر شده است.بنا به گفته‌ی Roadshow، این خودرو در ابتدا با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی که قدرت کل ۵۲۳ اسب بخاری دارند عرضه خواهد شد.

به این ترتیب ب‌ام‌و i۴ قوی‌تر از M۳ که دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۲۵ اسبی می‌باشد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم این موضوع، i۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیه‌ای خواهد داشت که با برادر پرفورمنس خود تقریباً برابر است. البته گفته می‌شود سقف سرعت این خودروی الکتریکی به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

از نظر محدوده حرکتی باید گفت i۴ جدید خواهد توانست حدود ۶۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. از نظر زمان شارژ دوباره باتری نیز گفته شده ۸۰ درصد آن را می‌توان با استفاده از شارژر سریع در ۳۵ دقیق شارژ نمود. رانندگان همچنین می‌توانند با حدود ۶ دقیقه شارژ باتری برد ۱۰۰ کیلومتر را به دست آورند.

اگرچه این خودرو از همان پلتفرم سری ۳ استفاده خواهد کرد، اما i۴ به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر خواهد بود. هنوز وزن این خودرو اعلام نشده، اما گفته می‌شود ماژول باتری آن تنها ۵۴۴ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

ب‌ام‌و i۴ در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود نسخه‌های متنوعی از آن تولید شود. هنوز حرفی از مشخصات دیگر خودرو زده نشده، اما احتمال تولید مدل پایه این خودرو با یک پیشرانه الکتریکی با باتری کوچک‌تر وجود دارد.

 

* باشگاه خبرنگاران

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)

عصر ایران- یوان هانگ برند لوکس متعلق به گروه دایون است که فقط به تولید محصولات پرچمدار الکتریکی اختصاص دارد. جدیدترین محصول این برند یک سدان با نام وای7 است که خود را برای ورود به نمایشگاه بین المللی پکن آماده کرده است.

وای7 در تمامی قسمت های بدنه از زوایای تند و تیز دوری کرده و تلاش کرده تا با خطوط منحنی و شیب ملایم امتداد مسیرها، منظره ای چشم نواز، مد روز و آرامش بخش را پیش روی مخاطب قرار دهد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 5620 میلیمتر در طول، 2000 میلیمتر در عرض و 1490 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 3128 میلیمتر است. رینگ های استاندارد آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه های 20 و 21 اینچی ارائه می شوند.

نسخه مفهومی یوان هانگ وای7 در زمان معرفی درب های قیچی وار داشت که در تریم پایه این خودرو نسخه تولید اقتصادی حذف شده اما دایون حذف آن در تریم پرچمدار را منتفی اعلام نکرده است.

این کوپه الکتریکی چینی در فضای کابین یک محیط مینیمال را ارائه می دهد که از فناورانه های آن باید به نمایشگر بزرگ 17.38 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی در مرکز کنسول، نمایشگر هداپ 70 اینچی، 2 نمایشگر برای ردیف عقب، سیستم صوتی با 19 امپلی فایر، سیستم تشخیص چهره راننده و... اشاره کنیم.

یوان هانگ وای7 براساس معماری 800 ولت الکتریکی توسعه یافته است که برند بوش سهم مهمی در آن دارد. حضور این فناوری به مفهوم شارژ پرسرعت باتری خودرو است. درباره ظرفیت باتری اطلاع رسانی نشده اما برد حرکتی خودرو 800 و 1000 کیلومتر با توجه به تریم مورد اشاره قرار گرفته است.

یوان هانگ وای7 مجهز به دو موتور الکتریکی 335 اسب بخاری که هر کدام 400 نیوتن متر گشتاور دارند، خواهد بود.

یوان هانگ وای7 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دایون یوان هانگ Y6 ؛ سدان گران قیمت چینی وارد میدان می شود! (+عکس)

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)