Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز (شنبه ۱۶ آذر) در فرمانداری های سراسر کشور و محل وزارت کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، هفتمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز (شنبه ۱۶ آذر) در فرمانداری های سراسر کشور و محل وزارت کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران در پایان ششمین روز از ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۸۰۶ نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۵۳ نفر معادل ۱۱ درصد زن  و ۸۷۵۳ نفر معادل ۸۹ درصد مرد هستند. ۲۷درصد داوطلبان سابقه  ایثارگری، ۲ درصد روحانی، ۲۲ درصد سابقه داوطلبی و ۴ درصد سابقه  نمایندگی دارند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به بالاترین آمار ثبت نام کنندگان در استان های مختلف گفت: بیش‌ترین داوطلبینی که ثبت نام کرده اند به ترتیب از استان‌های تهران با ۲۴۱۰ نفر، اصفهان با ۷۵۲ نفر، خراسان رضوی با ۶۴۷ نفر، خوزستان ۵۷۴ نفر و فارس با ۵۳۲ نفر و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ نفر است.

 

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز اپل گفت: تاکنون ۲۲نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند که ۱۰نفر از تهران،۱۱نفر از قم و یک‌نفر از استان فارس است. ثبت نام از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راس ساعت۱۸روز شنبه ۱۶آذر به ‌پایان می رسد و این فرصت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست./

 

بنابراین گزارش در ششمین روز از ثبت نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چهره هایی چون علی مطهری نماینده مردم تهران، صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده شش دوره از مجلس و سفیر سابق ایران در مغرب، حجت‌الاسلام ابراهیم سبحانی، محمد عباسی وزیر ورزش احمدی نژاد، منصور السادات هاشمی نایب رئیس هیات فوتبال تهران، محمد علی وکیلی نماینده دوره دهم مجلس، ایرج ندیمی نماینده ادوار مجلس، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم، غلامرضا حیدری نماینده تهران در مجلس دهم، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، فاطمه رهبر، نماینده ادوار و بهروز نعمتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

 

همچنین بنا به گفته «نظام ملکشاهی»، معاون سیاسی فرماندار تهران در ششم روز از ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۷ عصر، ۳۴۰ نفر برای شرکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۸ زن و ۲۹۲ نفر مرد بوده‌اند. آمار کل ثبت نامی‌ها در ۶ روز طی شده، تا ساعت ۱۷ امروز، ۲۰۴۶ نفر است که ۳۲۸ نفر بانوان و ۱۷۱۶ نفر مرد ثبت نام کرده‌اند. همچنین از اقلیت‌های دینی هم ۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، افزون بر اینجوانترین و پیرترین داوطلب ما ۳۰ ساله و ۷۳ ساله بوده‌اند.

 

به گفته این مقام مسئول در این روز که اولین روز ثبت نام میاندوره پنجمین دوره خبرگان رهبری هم بود ۹ نفر برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کرده‌اند و ثبت نام آن‌ها به پایان رسیده است.

 

یادآور می شود: داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است. بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد سبک زندگی مجلس شورای اسلامی مسجد انتخابات مجلس جشنواره تئاتر مسجد استان بوشهر انتخابات خبرگان رهبری و مجلس ستاد انتخابات انتخابات مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند