Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@21:15:51 GMT

عالمه آل محمد(ص)

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۰۱۶

عالمه آل محمد(ص)

امروز – دهم ربیع الثانی – مصادف با رحلت حضرت معصومه(س) است. بانویی از تبار پاکان و صالحان و دارای آنچنان رتبه‌ای از ملکات معنوی که او را در جوار عصمت نشانده و تالی معصوم نموده است. آن حضرت(س) در اوج تقوای الهی و آگاهی‌های قرآنی، یکی از زبدگان عالم اسلام است که به قله کمال راه یافته و الگوی مسلمانی قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل علوی دبیر گروه پایداری

به‌ نقل‌از «عیون اخبار الرضا» هارون الرشید پس از به شهادت رساندن امام موسی کاظم(ع) (183.ق) از سوی برمکیان که نفوذ زیادی در دربار این خلیفه عباسی داشتند تحت فشار قرار گرفت تا فرزندش، امام رضا(ع)را که آن زمان مردی بالغ و 35 ساله بود به‌شهادت برساند.
در آن مقطع هنوز امام جواد(ع) متولد نشده و در صورت عملی شدن نیت شوم آنان، استمرار رسالت از طریق خاندان رسول گرامی اسلام با خطر و خلأیی جدی مواجه می‌شد. از این رو امام رضا(ع) به ناچار به‌شیوه غیبت ظاهری در مجامع عمومی روی آورده و از حضور در اجتماع، ایراد خطبه، دیدار با شیعیان و... اجتناب می‌نماید.
تا آنجا که برخی از مورخان از این دوره، با عنوان دوران سکوت امامان یاد می‌کنند و نحله واقفیه که قائل به توقف امامت در امام موسی کاظم(ع) هستند، مربوط به این دوره است. چهارسال بعد و به‌دنبال خشم هارون از برمکیان و طرد آنان از دربار عباسی (187.ق) شرایط برای امام رضا(ع) فراهم می‌شود تا ضمن حضور در اجتماع، در مسجدالنبی حلقه درسی تأسیس و به تعلیم مفاهیم مکتب بپردازد. در دوران غیبت امام رضا(ع) در صحنه اجتماع حضرت معصومه(س) پاسخگوی سؤالات و مراجعات شیعیان بود، از این‌رو آن حضرت را عالمه و محدثه لقب داده‌اند. میان حضرت معصومه(س) با برادرش امام رضا(ع) با وجود فاصله سنی 25 ساله، نسبتی از نوع نسبت و رابطه حضرت زینب(س) و اباعبدالله الحسین(ع) برقرار بود.
هردو بانوی بلند مرتبه در راه دفاع ازحقیقت و حقانیت شریعت محمدی(ص) رنج سفر برخود هموار نمودند تا برادرشان را یاری دهند و در این راه رنج‌های بسیاری دیدند. حضرت معصومه(س) یک سال بعد از هجرت اجباری امام رضا(ع) از مدینه عازم مرو شد تا کنار برادرش قرار گیرد و او را یاری دهد، اما در میانه راه – ساوه – براثر بیماری از ادامه مسیر باز ماند و 17 روز پس از انتقال به قم که مرکز شیعیان و دوستداران اهل بیت رسول خدا(ص)بود، رحلت نموده و درهمان جا به‌ خاک سپرده شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت