Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:29:12 GMT

«پشیمانیم»؛ حرف پرتَکرار هواداران روحانی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۰۷۵

«پشیمانیم»؛ حرف پرتَکرار هواداران روحانی

بی‌تدبیری‌های دولت تا جایی پیش رفته است که «پشیمانیم» حرف پرتَکرار این روزهای حامیان و هواداران حسن روحانی شده است.

به گزارش مشرق،  بی تدبیری دولت این بار به ایستگاه «بنزین» رسید؛ ایستگاهی که بیش از همه بی تدبیری‌های دیگر دولت در طول ۶ سال گذشته صدای اعتراض مردم را بلند کرد تا جایی که حامیان حسن روحانی در دو انتخابات گذشته هم قلم هایشان را علیه دولت تند و تیزتر کردند و از انتخاب خود ابراز پشیمانی و شرمساری می کنند و تلاش دارند با معذرت خواهی از مردم باز هم بتوانند در کنار پایگاه اجتماعی رأی خود قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در روزهای گذشته شاهد اعتراف به اشتباه و پشیمانی هواداران و حامیان حسن روحانی هستیم.

بیشتر بخوانید: سر روحانی داد نکشید آقای مرعشی!/ این تصمیمات بدون توجیه دولت کار کیست؟! حمله شکوری‌راد به نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس اصلاح‌طلبان برائت نجویند مهر ابطال بر شناسنامه سیاسی خود می‌نهند

شرمندگی و خجالت حامیان روحانی

در این گذرگاه می توان مروری به موضع گیری دو نماینده حاشیه ساز پارلمان در قبال دولت داشت. پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی (رسانه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی) لب به انتقاد از رئیس جمهور گشود و گفته حامیان روحانی از مردم خجالت می کشند. سلحشوری می گوید: رئیس‌جمهور شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که حامیانشان در حاشیه قرار گرفتند و از مردم خجالت می‌کشند.

غلامرضا حیدری نماینده مجلس و عضو دیگر فراکسیون امید که نطق های جنجالی او در هرم سبز بهارستان حاشیه های زیادی را به همراه داشته است مواضع همفکر خود (سلحشوری) را تکمیل می کند و می گوید: طبق اعلام رسمی مقامات در روی آنتن، نزدیک به هفتاد و پنج درصد این مردم نیاز به کمک دارند؟ آخر چگونه است؟ واقعا آدم احساس شرم می‌کند.

همچنین پیش از این، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری در نطق خود در مجلس گفته بود: اوضاع به گونه ای وخیم شده است که بنده به عنوان نماینده مردم خجالت می کشم از اینکه بگویم از این دولت حمایت کرده ام.

علاوه بر این فقط کافی است، جستجوی کوتاه در اینترنت کرد تا موضع گیری های «صادق زیباکلام» در انتخابات ۹۶ و حمایت او از روحانی توسط موتور جستجو گر یافت شود؛ او اردیبهشت ۹۸ در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد به دفاع از رئیس قوه مجریه پرداخت و گفت:  «اگر باز هم زمان به عقب یعنی به همان انتخابات اردیبهشت ۹۶ بازگردد از حسن روحانی حمایت می‌کنم.»

پس از گذشت ۸ ماه، حامی دیروز رئیس جمهور ۳۶۰ درجه تغییر موضع داد و ضمن انتقاد صریح از سکاندار دولتِ اعتدال گفت که، در این روزها اگر کسی از سیاره‌ دیگری می‌آمد و می‌پرسید که حسن روحانی در کشورتان چه مسئولیتی دارد، همه می‌گفتند هیچ مسئولیتی ندارد. باور کنید که رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایم.   

عرق شرم احزاب اصلاح طلب

نمی توان و نباید به سادگی از حمایت های فعالان سیاسی و احزاب اصلاح طلب در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ از شیخ دیپلمات عبور کرد، بازیگران و حتی کارگردان این جریان سیاسی با تمام قوا در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کردند اما امروز اپوزیسیون داخلی دولت محسوب می شوند و هیچ واهمه ای از بیان آن ندارند بنابراین بدون لکنت زبان نقدهای تند خود را نثار پاستور نشینان می کنند. 

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی پس از موضع گیری حسن روحانی درقبال بی اطلاعی از زمان اجرایی شدن طرح افزایش بنزین در صفحه شخصی خود نوشت: « به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.»

از سوی دیگر حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران نیز در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب شرق گفت: «همه در حزب کارگزاران از موضع نسنجیده آقای روحانی متأسف هستند. درست نیست که شخص رئیس‌جمهوری در میدان حاضر نباشد و از سوی دیگر چنین اتفاقی افتخارآمیز هم نبود که با آن لحن تعریف شود. چنین موضعی قطعا عذر بدتر از گناه بود».

یک دیگران از چهره های حزبی اصلاح طلب که حزب او در حمایت از روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ سینه چاک در میدان بود با انتشار یک فایل تصویری در فضای مجازی از مردم به خاطر حمایت او از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری عذرخواهی کرد. محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این پیام می گوید: اجازه می خواهم از ملت شریف، عزیز و بزرگوار ایران به سهم خود همان قدر که تلاش کردم آقای روحانی رئیس جمهور شود عذرخواهی کنم و از خود شرمنده هستم که برای شما (روحانی) زحمت کشیدم تا در انتخابات پیروز شوید.» 

ایستگاه بعدی عذرخواهی و شرمساری احزاب اصلاح طلب به مجمع روحانیون مبارز می رسد. حزبی که ریاست آن را محمد خاتمی معروف به «شیخ تَکرار» بر عهده دارد. «شیخ تَکرار» که برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت از حسن روحانی را بارها تَکرار کرد ولی این روزها محمد علی ابطحی عضو شورای مرکزی روحانیون و از نزدیکان اصلی محمد خاتمی پس از موضع گیری رئیس جمهور در فضای مجازی دست به قلم شد و نوشت: رئیس جمهوری که با پشتوانه اصلاحات آمده، به شدت غیر قابل دفاع شده است و اصلا ربطی به آن روحانی ایام انتخابات ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است که غرور و «بی توجهی به مردم» در روحانی نهادینه شده است و می گوید: اگر واقعا رئیس جمهور صبح جمعه خبر گران شدن بنزین را شنیده باشد، نشانه نهادینه شدن غرور و بی توجهی به مردم است. 

موارد ذکر شده نشان می دهد، حامیان حسن روحانی و دولتِ اعتدال به صورت سریالی به انتخاب «اشتباه» خود اعتراف می کنند و با فریاد «پشیمان هستیم» سعی می کنند از مردمی که به تبع آنها به روحانی رای دادند معذرت خواهی کنند. این اظهارات چهره های شاخص سیاسی و نمایندگان مجلس فقط در همین لایه باقی نمانده و امروز در سطح جامعه و حتی شبکه های اجتماعی بارها و بارها می توان پیام هایی را دید که از بابت رای به روحانی پشیمان هستند.

حتی در اجتماع بزرگ مردمی در میدان انقلاب تهران نیز پوسترهای متعددی در دست مردم مشاهده می شد که نوشته بودند بار دیگر در انتخاب خود بیشتر دقت خواهیم کرد؛ پس به وضوح می توان دریافت فریاد «اشتباه کردیم» این روزها از اردوگاه حامیان روحانی بلند شده است؛ اما اینجا هم باز حساب اشتباه مردمی که به رای دادند از حساب اصلاح طلبانی که از روحانی حمایت کردند جداست؛ در واقع اصلاح طلبان پس از رویگردانی مردم از تبلیغات آنها به دنبال راه چاره ای هستند تا وانمود کنند همراه مردم هستند و از این رهگذر پایگاه اجتماعی خود را برای انتخابات پیش رو بازسازی کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین اصلاح طلبان روحانی غلامحسین کرباسچی مجمع روحانیون مبارز انتخابات ریاست جمهوری مصطفی کواکبیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند