Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت طی پیامی به مناسبت روز دانشجو، ضمن اشاره به نقش دانشجویان در آینده کشور گفت: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و سایر اقداماتی که در حوزه آموزش وزارت بهداشت صورت می گیرد،همگی در راستای خدمت و اعتلای وجودی دانشجویان گروه پزشکی طراحی و تنظیم شده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام دکتر باقر لاریجانی به این شرح است: "شانزده آذر، روز دانشجو، فرصتی است برای گفتگو با دانشجویان؛ جامعه جوان و فرهیخته ای که من و همکارانم بابت خدمت به آنها در نظام سلامت ایران، شاکر و خرسندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان همواره بذر نشاط و پویایی و امید و انگیزه را در جامعه ایرانی نشانده اند و از این رو آینده ای روشن را برای کشور عزیزمان ایران نوید داده و تضمین کرده‌اند.

دانشجویان عزیز!

حوزه سلامت در ایران ، همواره به منابع انسانی غنی و ارزشمندش بالیده است. در بسیاری از ساحات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در تاریخ ایران، نقش دانش آموختگان حوزه سلامت و رد پای ایشان، شاخص و ممتاز است. آن بزرگان، در فضاهایی پرورش یافته اند که امروز شما عزیزان در آنجا دانش می آموزید و پژوهش می کنید. جایگاه علمی و عملی و اخلاقی دانشگاه در ایران مرهون و مدیون سعی اساتید و بزرگانی است که از خود گذشته اند تا ارزشهای علمی و اخلاقی دانشگاه و نظام سلامت را پاس بدارند. روز دانشجو، بهانه ای است تا این پشتوانه معنوی و تاریخی را در آینه امروز دانشجویان ببینیم و به آن ببالیم.

آینده سازان نظام سلامت!

مجموعه دست اندر کاران نظام آموزش علوم پزشکی کشور با تکیه بر تجارب ۴۰ ساله و نگاه به فراز و فرود نظام آموزشی جهان و با ترسیم افقی بلند از آینده ای روشن برای ایران اسلامی، طی ۵ سال گذشته، سیاست های تحولی و نوآورانه ای را مبنا گرفته‌اند تا بتوانند زمینه را برای اعتلای این نظام و ایفای نقشی در مرجعیت علمی در حوزه آموزشی در جهان فراهم کنند.

به لطف خداوند و همراهی بی دریغ کلیه مدیران در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی، امروز شاهدیم که تلاش ها به بار نشسته و دستاوردهای ارزشمندی در این حیطه حاصل شده است.

پیش از اجرای سیاستهای تحولی، سهم اعتبارات نظام آموزشی از GDP معادل ۶هزارم درصد بود که پس از ۲ سال، این میزان به ۱۱هزارم درصد (قریب دو برابر) رسید. با این وجود، سهم هزینه های آموزش پزشکی در همین مدت، چندان تغییری نداشت (از ۵۱صدم درصد به ۵۴صدم درصد رسید).می دانید که این به معنای تخصیص هدفمندتر اعتبارات آموزشی و ارتقای بهره وری در حوزه آموزش پزشکی است.

موفقیت مهم دیگر، اعتباربخشی برنامه آموزش پزشکی عمومی ایران از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای یک دوره ۱۰ساله بود. در عرصه بین المللی سازی نیز تعداد دانشجویان خارجی ایران از کمتر از ۱۰۰۰ دانشجو در سال ۹۲ به بالای ۴هزار دانشجو در سال ۹۸ رسیده است.

این دستاوردها همه در شرایطی به دست آمده که ایران با شدیدترین تحریم های ظالمانه اقتصادی از سوی آمریکا مواجه بوده است. از زمان شروع سیاستهای تحولی یعنی پنج سال پیش، ۷۳درصد آزمونهای ملی علوم پزشکی (شامل آزمونهای ورودی تحصیلی تکمیلی، آزمونهای سنجش صلاحیت علمی و حرفه ای، آزمونهای ملی پایان دوره ای و آزمونهای زبان خارجی) به صورت الکترونیکی برگزار می شوند.

نتیجه مهم این تغییر در مدل برگزاری آزمون، صرفه جویی ۵۷درصدی در هزینه های برگزاری آزمون بوده است. از این حیث، وزارت بهداشت در ادای وظیفه زیست محیطی خویش با صرفه جویی در مصرف کاغذ، پیشگام بوده است. استقرار ۴هزار صندلی آزمون الکترونیک در سراسر کشور نتیجه تلاش همکاران من در جهت تسهیل فرآیند آزمون های شما عزیزان است.

دستاورد دیگری که می خواهم دانشجویان عزیز را در جریان آن بگذارم، سیاست آمایش سرزمینی در حوزه آموزش سلامت است. می دانید که با توجه به گستردگی اقلیمی، جغرافیایی و بومی ایران، سیاست آمایش سرزمینی در حوزه آموزش پزشکی با تشکیل ۱۰ منطقه آمایشی در کشور پیاده شده است؛ به گونه ای که به هر منطقه آمایشی، اختیارات لازم برای توسعه آموزشی پزشکی از قبیل تعیین ظرفیت های پذیرش رشته مقاطع تحصیلی، برگزاری آزمونهای ملی، تعاملات بین المللی، تطبیق کوریکولوم های آموزشی مطابق نیازهای بومی، اختیار پذیرش دانشجوی بومی تا سقف ۳۰درصد و... تفویض شده است. آثار سیاست تمرکزگرایی در قالب تشکیل فدرال های آموزش پزشکی در سالهای آتی روشن تر خواهد شد.

گام دیگری که با هدف افزایش دسترس پذیری آموزش برداشته شد، تشکیل حدود ۱۴ دانشکده و مرکز آموزش مجازی در قالب دانشکده های علوم پزشکی کشور بود که بستر مناسبی برای توسعه آموزشهای مجازی در علوم پزشکی فراهم کرده است. با ایجاد این بستر، در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸، تعداد ۱۲۰هزار و ۵۰۰ دانشجو (۶۰درصد از دانشجویان علوم پزشکی کشور)، ۲۵۵۶ درس را با تدریس ۱۶۴۰۰ عضو هیات علمی (حدود ۷۰درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها) به صورت مجازی گذرانده اند.

این دستاوردها و موارد مشابهی که شرح و بسط آنها در این مجال نمی‌گنجد، همگی در راستای خدمت و اعتلای وجودی شما دانشجویان گروه پزشکی طراحی و تنظیم شده است. اگرچه بدخواهان در پی آنند تا  فضای ناامیدی و خودباختگی را در ذهن و ضمیر شما جاری کنند، آرزو می کنم دستاوردهای سیاستهای تحول در آموزش سلامت، به خودسازی و توانمندی روزافزون شما بینجامد تا در آینده ای نه چندان دور، توسعه و تعالی نظام آموزش عالی سلامت به دستان توانمند شما صورت گیرد و دانشجویان آینده این دیار را از مواهب آن بهره‌مند سازد.

دانشجویان عزیز!

فرجام تلاش امروز ما، ساختن فردای شماست؛ شما که فردای این مرز و بوم به دستان توانمندتان چشم امید بسته است؛ شما که علم و ایمان و امید و انگیزه تان داروی شفابخش تمام نومیدی ها، کاستی ها و ناراستی هاست. چشم انتظار و دعاگوی موفقیت و سلامت روزافزون شما هستم."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت بهداشت روز دانشجو سال 98 دانشجويان علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم بابت همه تلاش هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی که همان خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز و شریف  می باشد قدردان باشم.


وی افزود:  از وظایف جدی و مهم مسئولان در همه سطوح استفاده درست از همه ظرفیت ها جهت خدمت به مردم است که الحمدالله شما ها در حال خدمت رسانی به مردم عزیز و بزرگوار هستید.


فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفت و آن ها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف نمایند.


شفایی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد؛ آن ها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته  انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و اینده را ناامید کننده جلوه دهند؛ اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگذاران آن ها، علی رغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.


وی افزود: روزگاری آمریکا یکه تاز در همه عرصه ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می گذارد. آمریکا هرروز منفعل تر از گذشته می شود و شما می بینید شرایط امریکا در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.


شفایی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند خود در حال زوال و نابودی هستند. روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می کرد که می تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آن ها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می کند.


شفایی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسئولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.


گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محسن جهانتیغ تشکر و سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند