Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کتابخانه های عمومی زرندیه خواستار ورود بخش خصوصی و افراد خیر کتابخانه ساز برای ساخت کتابخانه در روستاهای این شهرستان شد.

افشین نادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: زرندیه شهرستان دارای 5 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 4 باب کتابخانه عمومی در چهار نقطه شهری (مامونیه، زاویه، پرندک و خشکرود ) واقع شده  و یک باب کتابخانه عمومی روستایی در روستای علیشار از توابع بخش خرقان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تنها نقطه شهری این شهرستان (شهر رازقان) مرکز بخش خرقان فاقد کتابخانه عمومی است که به دلیل پایین بودن جمعیت این شهر (حدود یک هزار نفر) شرایط ساخت و تاسیس کتابخانه را ندارد.

مدیر کتابخانه های عمومی زرندیه اظهار کرد: مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه 1405 متر مربع است که برای افزایش فضاهای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با عنایت به این که نهاد کتابخانهء‌های عمومی کشور یک نهاد بهره بردار و فاقد بودجه عمرانی لازم برای ساخت و تاسیس کتابخانه عمومی است، بنابراین ورود بخش خصوصی و ا فراد خیر کتابخانه‌ساز برای ساخت کتابخانه در روستاهای این شهرستان لازم است.

نادی بیان کرد: در کتابخانه عمومی این شهرستان بیش از 57 هزار نسخه کتاب در موضوعات ادبیات، تاریخ و جغرافیا، حقوق، دین، پزشکی، داستانی، علوم اجتماعی، کمک آموزشی، کودک و نوجوان و ... وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون 3409 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی زرندیه هستند که بر اساس جمعیت 64 هزار نفری این شهرستان، 5 درصد جمعیت شهرستان زرندیه عضو می‌باشند.

مدیر کتابخانه های عمومی زرندیه در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از یک هزار عنوان (5000جلد) در موضوعات ادبیات، داستانی، شعر، کودک و نوجوان ، تاریخی، رمان،  پزشکی، دین، روانشناسی ، فلسفه، هنر و .... در معرض بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نادی از  برنامه‌های این هفته را برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی توسط کتابدار کتابخانه عمومی،برگزاری کلاس قصه گویی در مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و بخش کودک کتابخانه عمومی امام علی (ع) مامونیه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست کتابخوان ویژه حوزه علمیه خواهران، عضویت رایگان مراجعین و دانش آموزان، تقدیر و تشکر از اعضای فعال کودک، معرفی خدمات و برنامه‌های فرهنگی و نحوه عضویت در کتابخانه در برنامه صبح‌گاه دانش ‌آموزان از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان زرندیه بود.

نادی با اشاره به این که قصه یکی از ابزارهای لازم و مفید برای رشد خلاقیت و پرورش ذهن کودکان است، گفت: اگر این داستان‌ها از زبان شیرین خودشان بیان شود، قصه گویی توسط دانش آموزان در سنین پایین می‌تواند قدرت یادگیری، افزایش اعتماد به نفس، آموزش فن بیان و معاشرت با همسالان را در آن‌ها تقویت کند.

وی افزود: همین امر موجب شد تا در هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه قصه‌گویی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار کنیم که در این راستا دانش آموزان در این برنامه داستان‌هایی را انتخاب کرده و با زبان شیرین کودکانه برای دوستان خود تعریف کردند و در پایان به سه نفر از قصه‌گویان برتر جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کتابخانه بخش خصوصی دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، احتمال می‌رود مواد شیمیایی که برای ایجاد رنگ در جلدهای سبز زمردی کتاب‌های قرن نوزدهمی استفاده شده‌اند، حاوی مواد سمی باشد و کتابخانه ملی فرانسه با شناسایی این کتاب‌ها، آن‌ها را قرنطینه کرده است.

به این منظور کتابخانه ملی فرانسه ۴ عنوان کتاب قرن نوزدهمی را که تصور می‌شود روی جلد سبز زمردی آنها با آرسنیک پوشانده شده باشد، از قفسه‌های خود حذف کرد.

این کتابخانه روز پنجشنبه خبر داد دست زدن به این کتاب‌ها که چاپ بریتانیا هستند، احتمالاً فقط آسیب جزیی ایجاد می‌کند؛ اما برای بررسی بیشتر از رده کتاب‌های در دسترس خارج می‌شوند. متصدیان کتابخانه گفته‌اند این آثار را در قرنطینه قرار داده‌اند تا در یک آزمایشگاه خارجی تجزیه و تحلیل شوند و میزان آرسنیک موجود در هر جلد تعیین شود.

مؤسسه پاریس پس از اینکه محققان آمریکایی دریافتند ناشران در دوره ویکتوریا از آرسنیک برای رنگ‌آمیزی صحافی‌های کتاب استفاده می‌کردند، نسخه‌های دربردارنده آن‌ها را شناسایی کرد. رنگدانه‌های سبز حاوی آرسنیک به نام یک شیمیدان آلمانی‌الاصل با عنوان سبز پاریسی، سبز زمردی یا سبز شِل نامیده می‌شدند.

محققان دانشگاه دلاوِر از سال ۲۰۱۹ با آزمایش صدها جلد کتاب برای تعیین میزان فلزات سنگین به کار رفته در آن‌ها، فهرستی از کتاب‌های بالقوه خطرناک را تهیه کرده‌اند.

کتابخانه ملی فرانسوی در بیش از ۱۶ میلیون عنوان خود، ۴ نسخه از کتاب‌های موجود در این فهرست را یافت که شامل ۲ جلد از «تصنیف‌های ایرلند» اثر ادوارد هیز که در سال ۱۸۵۵ منتشر شد، یک گلچین دو زبانه از شعر رومانیایی توسط هنری استنلی در سال ۱۸۵۶ و کتاب «انجمن سلطنتی باغبانی ۶۳-۱۸۶۲» است.

کتابخانه ملی فرانسه اعلام کرد که دیگر کتاب‌های دارای جلد سبز را که در فهرست پروژه کتاب سمی جای ندارند نیز بررسی خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک و بیشتر استفاده از آب آشامیدنی و غذای آلوده، می‌تواند منجر به ایجاد زخم‌های پوستی و سرطان پوست شود. درباره کاربرد اشیای حاوی آرسنیک چیزی گفته نشده است.

برمبنای نتایج به دست آمده از «پروژه کتاب سمی» صحافی‌های سبزی که با آرسنیک پوشیده شده برای کتابداران، کتاب‌فروشان، گردآورندگان و محققان خطرات سلامتی ایجاد می‌کنند و باید در استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کرد.

کد خبر 6089030

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه