Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@22:07:51 GMT

واکنش حشدالشعبی به درگیری‌های مسلحانه بغداد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۴۰۷

واکنش حشدالشعبی به درگیری‌های مسلحانه بغداد

دیگر رسانه‌ها ـ دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق بامداد شنبه تاکید کرد که هرگونه درگیری مسلحانه مردود بوده و تمامی افراد مسلح باید عقب نشینی کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق بامداد شنبه هرگونه درگیری مسلحانه در جریان اعتراضات عراق را رد کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «درگیری مسلحانه مردود بوده و باید تمامی افراد مسلح عقب نشینی کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه نوشت: «اطاعت از مرجعیت دینی واجب بوده و تمام سلاح‌ها باید در دستان دولت باشد و از فتنه داخلی باید بر حذر باشیم».

با وجود کناره‌گیری «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق از قدرت، بغداد و دیگر شهرهای جنوب عراق همچنان صحنه تظاهرات و روز جمعه برخی منابع خبری از تیراندازی افراد ناشناس به سوی تظاهرات کنندگان در بغداد خبر دادند.

«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا تأکید کرد که باید تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت و تخریب برگزار شود.

الکربلائی گفت که تظاهرات‌کنندگان نباید به افراد خرابکار اجازه دهند که در میانشان نفوذ و به نیروهای امنیتی یا اموال عمومی و شخصی تجاوز کنند.

دور دوم تظاهرات مردمی عراق از 25 اکتبر در اعتراض به سوء وضعیت معیشتی و فساد آغاز شد و همچنین ادامه دارد. شماری از افراد نفوذی اما با بهره‌برداری از اعتراضات، شهرهای مختلف عراق را به آتش کشیدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حشد الشعبی تظاهرات مردمی عراق بغداد مرجعیت دینی سیستانی خبرگزاری بین المللی قرآن بین الملل ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موارد عجیب بازی پرسپولیس و سپاهان، برخورد ناشایست گروهی از تماشاگران منتسب به تیم میهمان با هواداران مستقر در جایگاه زنان بود.

درویش در این خصوص می‌گوید: البته همه جای دنیا این محکوم است. آنها چه قدرتی دارند که میهمان هستند و میزبان را مورد حرف‌های رکیک قرار می‌دهند؟

وی افزود: من از مسئولان امنیتی هم پرسیدم و فهمیدم اولین نارنجک از سوی هواداران آنها بود. امیدوارم یک فضایی ایجاد شود که حداقل احترام را فراموش نکنیم. فضای ورزش همیشه جایی است که احترام خط مقدم است.

دیگر خبرها

  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند