Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: هفتمین کمیته تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری پاکستان با حضور نمایندگانی از وزارت امورخارجه، وزارت کشور، اتاق بازرگانی، مسئولان، کارشناسان و فعالان حوزه های مختلف اقتصادی از صنعت حمل و نقل جاده ای در زاهدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت های فراوان اقتصادی زمینه خوبی را در حوزه حمل و نقل و ترانزیت برای کشورهای منطقه به ویژه پاکستان فراهم کرده است، بیان کرد: در این نشست مسائلی همچون صدور ویزای 6 ماهه و یکساله کثیر الورود برای رانندگان ایرانی، تسریع در عملیات بازسازی جاده کویته- تفتان درخواست شد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین فراهم آوردن امکان تردد کامیون های حامل اقلام تجاری ایرانی به تمامی شهرهای مقصد در پاکستان و ترخیص کالا در همان نقطه همانند رویه جاری برای ناوگان پاکستانی در ایران، مورد تأکید قرار گرفت که طرف پاکستانی اعلام داشت موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری می نمایند. کرد افزود: همچنین با توجه به اجرای موفق عبور کالا تحت پوشش کنوانسیون TIR، بنا شد به منظور تسهیل بیشتر حمل و نقل و ترانزیت زمینی کالا بین دو کشور، اجرای کنوانسیون CMR نیز توسط مقامات پاکستانی مورد پیگیری قرار گیرد. وی در پایان با اشاره به اهمیت خدمت رسانی مطلوب به زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین سایر گردشگران افزود: با توجه به رشد روزافزون تردد زائران و گردشگران از طریق مرزهای زمینی، با تأکید بر راه اندازی مجدد قطار مسافربری-گردشگری بین دو کشور، بنا شد بخشی از تردد مسافرین، از حمل و نقل جاده ای به ریلی منتقل گردد.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

به گزارش ایسنا، سید محمدصادق قنادزاده در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مذاکرات تجارت آزاد ایران و پاکستان آغاز شده، اظهار کرد: در این رابطه چهار دور مذاکره انجام شده و قبل از سفر اخیر رئیس جمهور هم بخشی از مذاکرات پیش رفته و تبادل لیست و سند انجام شده است. در حال حاضر منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تجارت آزاد با پاکستان سال جاری اجرا شود و گفت: همه کشورها از تولید داخل خودشان حمایت می‌کنند. پاکستان هم به صادرات محصولات کشاورزی و نساجی خود اهمیت می‌دهد. به طور کلی تجارت آزاد کار ساده‌ای نیست اما دو کشور تمایل دارند.

قنادزاده با بیان اینکه مواقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا به مجلس ارسال شده، تصریح کرد: سایر کشورها هم تا پایان بهار مصوبه مجلس خود را خواهند گرفت و ما هم امیدواریم تا پایان مجلس فعلی این موضوع در مجلس ما هم به نتیجه برسد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت ترجیحی بین ایران و پاکستان در حال انجام است، گفت: پاکستان کشور بزرگی است و با توجه مرز مشترک ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور هست.

به گفته وی در حال حاضر دو کشور برای رسیدن به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری هدف‌گذاری کردند. همچنین در سند ۵ ساله همکاری دو کشور دیده شده که تجارت ایران و پاکستان تا سال ۱۴۰۳ به ۵ میلیارد دلار برسد.

تجارت بیش از ۲.۵ میلیارد دلاری غیررسمی با پاکستان

قنادزاده بابیان اینکه یکی از مشکلات تجارت دو کشور تجارت غیررسمی است، تصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.چرا که تجارت رسمی دو کشور حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، اما اگر تجارت غیررسمی هم مصاحبه شود حداقل دو برابر این رقم است. در مجموع هدف گذاری شده در کوتاه مدت تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی درباره تجارت ایران و قاره آفریقا نیز اظهار کرد: قاره آفریقا ۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد. بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و غیره می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیئت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیئتی وارد نشده، تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی درباره واردات گوشت‌ از آفریقا نیز گفت: در حال حاضر گوشت گرم از کنیا به صورت منظم و هفته‌ای دو تا سه بار انجام می‌شود. واردات گوشت گرم از آفریقای جنوبی و تانزانیا هم به زودی شروع می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها، گوشت آفریقا است. حجم‌ واردات هم متنوع است و از ۷۰ تا ۸۰ تن در روز شروع شده و نوسان داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم