Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور با اشاره به بازدید سفیران ایران در ۹ کشور جهان از اماکن مختلف این شهرستان ، گفت: جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی یکی از برنامه‌های توسعه اقتصادی شهرستان نیشابور است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل اعتمادی اظهار کرد: سفیران ایران در ۹ کشور جهان از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیرساخت‌های گردشگری نیشابور دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سفیران ایران در کشورهای نیجریه، تونس، هنگ‌کنگ، موریتانی، نروژ، بلاروس، نیوزلند، ترکمنستان و پاکستان از آرامگاه‌های خیام، عطار و کمال الملک و محوطه تاریخی شادیاخ، اماکن اقامتی و زیرساخت‌های گردشگری نیشابور دیدن کرده و با ظرفیت‌های گردشگری این شهر آشنا شدند.
وی ادامه داد: جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی یکی از  برنامه‌های توسعه اقتصادی شهرستان نیشابور است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: طرح قطار گردشگری نیشابور از سال ۹۵ آغاز شده و در ایام نوروز امسال نیز با همکاری شهرداری نیشابور طرح نیشابورگردی به صورت رایگان برای علاقه مندان به بازدید از این شهر اجرا شد که در این طرح حدود هزار و ۵۰۰ نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی نیشابور دیدن کردند.
اعتمادی افزود: محوطه‌های تاریخی آلپ ارسلان، تپه مدرسه، آهنگران، سبزپوشان، بازار، طرب آباد، کهن دژ، تپه قنات و شادیاخ و روستای قدمگاه، آرامگاه‌های خیام، عطار، امامزاده محروق، کمال الملک، دهکده چوبین، گنبدهای شهمیر و معدن فیروزه از جاذبه های گردشگری نیشابور است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سراسر جهان به این شهرستان جذب می‌کند.
نیشابور دارای ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که  از این تعداد ۱۱۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
منبع: ایرنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نیشابور توریسم سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت

محمد قادری در گفت وگو با خبرنگار مهر از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد و افزود: فعالیت های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آمو زش و پژوهش، کمیته گردشگری و برند سازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه های فعال در گردشگری شامل دفاترسیاحتی، اقامتگاههای بوم گردی وخانه مسافر، هتل ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: سرفصل های کاری این شورا را در ۲۰ محور از جمله آموزش در حوزه گردشگری، شناسایی ظرفیت های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه ریزی با قابلیت اجرایی کردن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری، آسیب شناسی حوزه گردشگریو صنایع دستی و ارائه راهکار است.

قادری گفت: تسریع درانتقال دستورالعمل ها و بخشنامه های اداری و کمک به اجرای آن، اولویت بندی سرفصل های گردشگری شهرستان و تلاش در جهت پیگیری آن، شناسایی فرصت های فصلی در جهت برگزاری جشنواره ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه گردشگری، پیگیری و شناسایی قابلیت های مناطق مختلف گردشگری، شناسایی مناطق دارای ظرفیت موزه، آداب و رسوم، گردشگری و مردم شناسی روستایی و پیگیری ایجاد آن، تهیه کتابچه و سند توسعه گردشگری شهرستان، راه اندازی بازارچه دائمی و نمایشگاههای ماهانه صنایع دستی، تبلیغات محیطی و پیگیری نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر در حوزه شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، صیانت از آثار و بافت تاریخی و نمای بومی و محلی، معرفی بسته های سرمایه گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر محورها است.

کد خبر 6093734

دیگر خبرها

  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر