Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@09:57:30 GMT

جاذبه های گردشگری تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۳۵۳

جاذبه های گردشگری تهران

یکی از جاذبه های گردشگری تهران در زمستان

پیست اسکی شمشک یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آدرس :امتداد جاده فشم به میگون، روستای شمشک

یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان

پارک ژوراسیک و دایناسورها یک پارک تفریحی است که در ضلع شمال فاز دوم بوستان پرواز احداث شده است. پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورهای متحرک برای نخستین بار در ایران، محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است . در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است ، این دایناسورها به صورت کاملا طبیعی طراحی شده اند به طوری که پلک می زنند و دست و پای آنها حرکت می کند همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و مجددا به داخل می رود نیز طراحی شده است . این پارک در تهران – سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق ، بعد از پارک پرواز واقع شده است.


یکی از رمانتیک ترین جاهای تهران برای قرارهای عاشقانه

محل‌هایی چون بام تهران که همواره آرامشی ماندگار دارند، یکی از بهترین مکان‌ها جهت قرارهای عاشقانه محسوب می‌شوند. فضایی زیبا جهت پیاده‌روی‌های دو نفره، وجود کافه‌ها و رستوران‌های گوناگونی که با دید بی‌نظیر شهر تهران طراحی و ساخته شده‌اند، آب و هوایی تمیز و طبیعتی زیبا همه آن چیزی است که برای قرارهای عاشقانه به آن احتیاج دارد. فکرش را بکنید می‌توانید در زیر نور چراغ‌های شهر، هدیه‌ای زیبا به عشق خود تقدیم کنید و حرف دلتان را به او بزنید. چه چیز بهتر از این؟

یکی از لاکچری ترین مکان های تفریحی تهران اسکی روی آب یکی دیگر از تفریحات لاکچری تهران اسکی روی آب است این ورزش یک تفریح نشاط آور و مفرح است که طرفداران بسیاری دارد اسکی روی آب به این صورت انجام می شود که روی تخته اسکی می ایستید و با یک طناب به یک قایق وصل شده است وبا آن روی آب حرکت می کند و با قایق کشیده می شود مراکز اسکی روی آب تهران دریاچه آزادی : درب غربی مجموعه ورزشی آزادی – اسکله اسکی روی آب دریاچه فشافویه : کیلومتر ۱۸ جاده تهران – قم کیلومتر ۱۸ بعد از عوارضی – ( خروجی رباط کریم ) ۵ کیلومتر به سمت حسن آباد .

یکی از بازارهای قدیمی تهران

بازار تجریش در شمال شهر تهران و در نزدیکی میدانی به همین نام قرار دارد. بازار تجریش از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. بازار تجریش از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند.این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار است.بازار تجریش مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده و نکته جالب اینکه نام مغازه‌ها با کاشی‌کاری بر سر در آنها حک شده است. این کاشی‌کاری و مشبک‌کاری‌ها زیبایی خاصی را به بازار داده است.

یکی از باغ ها و پارک های محبوب تهران

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. باغ پرندگان تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند.

2121

کد خبر 1328519

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا استان کردستان مارک ویلموتس دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس تلویزیون تیم ملی فوتبال ایران تعهدات ایران در برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران