Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (شنبه) گفت که تصمیم پیشین خود برای تروریستی اعلام کردن کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را فعلا متوقف می‌کند.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود، با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور مکزیک برای توقف این تصمیم، نوشت: «تمام کارهای لازم برای قرار دادن کارتل‌های [مواد مخدر] مکزیک در سازمان‌های تروریستی کامل شده بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادُر» رئیس‌جمهور مکزیک چندی پیش ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته بود مکزیک خواستار همکاری با آمریکا در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر است نه دخالت این کشور.

ترامپ در ادامه توئیت خود افزود: «با این حال، به درخواست رئیس‌جمهور آندرس مانوئل، مردی که از او خوشم می‌آید و به او احترام می‌گذارم و به خوبی با آمریکا نیز همکاری کرده، موقتا این اعلام [تروریستی بودن] را متوقف می‌کنیم. و اقدامات مشترک خود برای مقابله قاطعانه با این سازمان‌های خطرناک و رو به رشد را افزایش می‌دهیم».

 

لوپز با استقبال از تصمیم ترامپ به تعلیق تروریستی خواندن کارتل‌های مکزیکی، گفت: «تعویق این اعلامیه، تصمیم بسیار خوب امروز بود».

رئیس‌جمهور آمریکا ده روز پیش در مصاحبه‌ای گفته بود کارتل‌های مکزیکی مواد مخدر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد. .وزیر خارجه مکزیک پیش از آن گفته بود احتمال نمی‌دهد ایالات متحده دست به چنین اقدامی بزند.

ترامپ ماه گذشته نیز از کشته شدن چند شهروند آمریکایی به دلیل درگیری میان دو کارتل مواد مخدر در شمال مکزیک انتقاد کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،توحید مظفری دادستان شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت:
اقدام ضربتی و غافلگیرانه دایره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه در کشف مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر و دستگیری عاملین توزیع آن در شهرستان فیروزکوه با دستور ویژه از سوی دادستانی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:این عملیات ویژه روزگذشته ۱۰ اردیبهشت ماه به صورت ضربتی و غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی شهرستان انجام که طی آن مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از منازل سوداگران کشف و ۲ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.
مظفری یادآور شد:دادستانی در راستای تامین حقوق روانی و اجتماعی شهروندان با هیچ کسی مصالحه و متعارفی ندارد، با خاطیان و کسانی که سبب ناهنجاری اجتماعی در شهرستان می شوند به شدت برخورد خواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم