Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام پرویز شیخ‌طادی و نرگس آبیار کارگردانان سینما و تلویزیون در میان اعضای جدید شورای عالی نمایش سیمای استان‌های صداوسیما دیده می‌شود. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست شورای عالی نمایشی مرکز سیمای استان‌ها با حضور معاون رسانه ملی و اعضای جدید این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما طی سخنانی با اشاره به اهمیت آثار نمایشی در مراکز استانی اظهار کرد: این شورا باید سیاستگذار، برنامه‌ریز و راهبری محتوای آثار نمایشی اعم از سریال‌ها، مینی‌سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی را در مراکز صداوسیما برعهده گیرد.

وی افزود: ارتقاء محتوایی فیلمنامه‌ها یکی از اصول اساسی کار به شمار می‌رود چه اینکه متون فاخر و ناظر به نیازهای مردمی، منجر به تولید آثار ماندگار و پر مخاطب می‌شوند.

معاون امور استان‌های رسانه‌ملی خاطرنشان کرد: اولویت‌های تولید در هر استان باید شناسایی شوند و سپس در چارچوب حفظ و تقویت استقلال ملی، صیانت از زبان فارسی و توسعه پایدار در استان‌ها به تولید آثار نمایشی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ضوابط و استانداردهای تولید در این شورا مشخص شوند گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز با حضور اعضای شورای عالی امری ضروری است.

دارابی ادامه داد: معرفی اقوام، قهرمانان ملی و استانی و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی در هر منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های خرده فرهنگ‌های بومی در قالب سریال‌های زیبا و فاخر، یکی از کارکردهای اینگونه آثار محسوب می‌شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت شورا از سال 1395 تا کنون ارائه شد و اعضای جدید شورا شامل آقایان پرویز شیخ طادی، مهدی فرجی، تاجبخش فنائیان، حسن اسلامی مهر، محمدرضا معصوم‌زادگان، رحمان سیفی آزاد، ناصر هاشم‌زاده، حبیب‌الله بهمنی، غلامرضا الماسی و خانم‌ها نرگس آبیار و زهره ضرابی‌مقدم هم به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 

روایت عجیب فرار یک زن ایرانی از داعش به تلویزیون رسیدروایت تجربیات متفاوت دخترهای باحجاب در تلویزیون

ضرورت معرفی و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف نمایشی یکی از این موضوعات بود چه اینکه به نظر اعضا، هنرمندان متعددی در مراکز حضور دارند و تولید آثار نمایشی فضای خوبی برای معرفی آنها و ایده‌هایشان خواهد بود.

توجه به فیلمنامه‌های خوب، شناسایی نویسندگان و پرورش ایده‌های مناسب و توجه به پیوست پژوهشی پیش از نگارش فیلمنامه‌ها و همچنین تعیین برآوردها بر اساس کیفیت آثار، از دیگر مواردی بودند که اعضای این شورا مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کارگردانان سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر