Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، فردی که روز جمعه با تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی «پنساکولا» در ایالت «فلوریدا»ی آمریکا 4تن را به کشتن داد پیش از این اقدام پیام هایی ضد آمریکایی منتشر کرده بود.

گروه مامور به نظارت بر فعالیت گروه های جهادی در ایالات متحده آمریکا موسوم به اس آی تی ای SITE روز شنبه با اعلام این مطلب از انتشار مجموعه توییت هایی توسط مظنون به تیراندازی در پایگاه نیروهای هوایی ایالت فلوریدا پرده برداشت که در آن آمریکا به عنوان نماد شر و بدی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد مهاجم که یک شهروند عربستانی است و نام وی «محمد الشمرانی» اعلام شده با نشر پیامی در شبکه اجتماعی توییتر آمریکا را مظهر شر معرفی کرده و نوشته است: «من مخالف شر و آمریکا هستم که در کل به یک کشور شرور تبدیل شده است.»

این تبعه عربستان که به عنوان دانشجوی هوانوردی در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود در ادامه پیام خود خطاب به مردم و مقامات آمریکا آورده است: «من با شما فقط به خاطر اینکه آمریکایی هستید دشمنی ندارم، من به دلیل آزادی هایی که در کشور شما هست از شما نفرت ندارم،‌ از شما متنفرم زیرا شما همچنان به طرق گوناگون از جنایت نه تنها بر ضد مسلمانان بلکه بر ضد بشریت حمایت می کنید، آنرا تامین مالی می کنید و خود نیز دست به ارتکاب آن می زنید.»

به گزارش شبکه ای بی سی محققان این پرونده در حال بررسی هستند تا مشخص شود آیا عامل تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی پنساکولا خود این پیام را نگاشته و منتشر کرده و یا وی جمله ای از «اسامه بن لادن»‌ رهبر سابق شبکه القاعده را نقل قول کرده است.

در جریان تیراندازی این فرد عربستانی که در یکی از سالن های درسی مجموعه آموزشی پایگاه نیروی هوایی پنساکولا انجام شد علاوه بر کشته شدن ۴ نفر، هشت تن از جمله دو افسر پلیس نیز زخمی شدند.

ساعاتی پس از انجام این حمله«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد که ملک «سلمان»‌ پادشاه عربستان در تماسی تلفنی ضمن ابراز تاسف عمیق،‌ این حمله را به عنوان یک «جنایت وحشیانه» محکوم و اعلام کرده است که عامل آن به هیچ وجه نماینده احساسات مردم کشورش نیست.

این حمله دو روز پس از حادثه ای در پایگاه نظامی «پرل هاربر» در «هاوایی» صورت گرفته است که در جریان آن یک ملوان نیروی دریایی آمریکا پس از تیراندازی و کشتن دو نفر و زخمی کردن نفر سوم خودش را نیز با گلوله به کشتن داد.

تیراندازی شهروند عربستانی در پایگاه نیروی هوایی پنساکولا در حالی انجام شده که آمریکا و عربستان از روابط دیپلماتیک، سیاسی و نظامی بسیار قوی بهرمنده هستند و هر سال صدها نظامی سعودی برای طی کردن دوره های آموزشی راهی پایگاه هایی در خاک آمریکا می شوند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان عربستان و آمریکا عربستان سعودی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو

به نقل از خبرگزاری رویترز، در ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: "نمی‌توانم نفس بکشم". طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانیه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بار‌ها فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم. نمی‌توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه