Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:42:36 GMT

آموزش اصول شهروندی در فرهنگسراهای شهرضا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۹۸۵

آموزش اصول شهروندی در فرهنگسراهای شهرضا

شهردار شهرضا با توجه به اهمیت فعالیت مدیریت شهری در زمینه کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی گفت: به زودی سراهای محلات و فرهنگسراهای جدید در شهر با هدف ارتقای فرهنگ شهروندان احداث خواهد شد.

حبیب قاسمی در حاشیه بازدید از مرکز بنیاد مهدویت شهرضا در گفت‌وگو با خبر انگار ایمنا، اظهار کرد: آموزش‌های تئوری باهدف شناساندن امام عصر(عج) به مردم بسیار مفید است، اما ترویج فرهنگ و تربیت مهدوی بسیار مهم‌تر و با ارزش‌تر است، زیرا پیش از هر چیز باید شیعه حقیقی باشیم و در رفتار و کردار الگوی مهدوی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه حضور  مربیان مهدویت در مدارس برای آشنا کردن کودکان با امام زمان(عج) کار بسیار پسندیده‌ای است، تاکید کرد: لازم است توجه و برنامه‌ریزی بیشتری در این زمینه انجام شود، البته طرح‌های خوبی در این زمینه اجرا شده است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه میزان بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانانی که با مساجد ارتباط بیشتری دارند تا حد چشمگیری کمتر است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری شهرضا آمادگی دارد در حد توان و بضاعت خود با این بنیاد در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت همکاری کند.

قاسمی با اشاره به نقش مدیریت شهری در ترویج مبانی دینی و فرهنگ شهروندی، اضافه کرد: به زودی طرح توسعه سراهای محلات و فرهنگسراها در شهرضا اجرا خواهد شد و این اقدام بستر مناسب برای آموزش اصول مهدویت و فرهنگ شهروندی بر مبنای تعالیم اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت خیران در تجهیز مراکز مهدیت، خاطرنشان کرد: باید امکانات این مراکز در خور و شایسته صاحب نام آن باشد.

کد خبر 399856

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار شهرضا دهاقان مدیریت شهری شهرضا شهرهاي ايران کلانشهر شهروند حقوق شهروندی طرح جامع مدیریت شهری فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران در استانداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران، اظهار کرد: مهم‌تر از شهادت، فرهنگ شهادت است و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد، بنابراین بهترین انتقام از دشمن و بهترین ضربه این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جامعه باید شهید خیز شود و استان و کشور ما همیشه باید شهید خیز باشد و فرهنگ ایثار و شهادت باید اینجا پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هفته‌ای دو بار سر خاک شهدای جنگ احد می‌رفتند و باید این فرهنگ ترویج و احیا شود و همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ را ترویج کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اولین و بهترین جایی که باید رنگ و بوی شهادت در آن به چشم انسان بخورد دستگاه‌های دولتی هستند اینها باید از این خون و فرهنگ دفاع کنند و به‌گونه‌ای باشد که انسان وقتی وارد هر اداره‌ای می‌شود فرهنگ شهادت را به وضوح دیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری باید در جامعه بزرگ داشته شوند و باید دستگاه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند تا شهدا و رهبر عزیزمان که یک ایثارگر، جانباز و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت هستند، راضی باشند.

کد خبر 6095036

دیگر خبرها

  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است