Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:11:35 GMT

قطع پشتیبانی گوگل از نسخه قدیمی گوگل گلس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۹۸۸

قطع پشتیبانی گوگل از نسخه قدیمی گوگل گلس

گوگل قصد دارد نسخه قدیمی(Explorer Edition) گوگل گلس را یک بار دیگر بروزرسانی کند و پس از آن از این عینک‌ها پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، گوگل در نظر دارد قبل از قطع پشتیبانی از فناوری‌های پوشیدنی قدیمی خود، یک بروزرسانی دیگر روی عینک نسخه "Explorer Edition" خود انجام دهد.

سال ۲۰۱۲ میلادی بود که گوگل برای اولین بار پروژه عینک گوگل را معرفی کرد و فروش این عینک‌ها با قیمت هزار و ۵۰۰ دلار آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پروژه "عینک گوگل" یا "گوگل گلس"(Google Glass) فناوری "واقعیت افزوده" بکار گرفته شده است و در واقع یک کامپیوتر پوشیدنی به حساب می‌آید. 

این عینک بدون شیشه کمتر از یک عینک آفتابی وزن دارد و باطری آن به مدت یک روز شارژ نگه می‌دارد.

از آنجا که این عینک قادر به ضبط ویدئو است، مردم نگرانی‌هایی راجع به حفظ حریم شخصی خود داشته‌اند.

به همین خاطر گوگل به سرعت یک نسخه ارتقا یافته از این عینک را منتشر و رویکرد متفاوتی مطرح کرد. همچنین مشاغل هدف خود در استفاده از این محصول را تغییر داد و در سال ۲۰۱۷ میلادی نسخه "Enterprise Edition" گوگل گلس را عرضه کرد.

در نسخه "Enterprise Edition" عملکرد عینک بهبود یافت، دوربین و پردازنده عینک پیشرفته‌تر شد و افراد هدف آن کارکنان کارخانه‌ها و سایر مکانها اعلام شدند.

گوگل باز هم قصد بروزررسانی گوگل گلس را دارد و در یک صفحه پشتیبانی که جزئیات نسخه نهایی را گفته است، مطرح کرده که کاربران به دانلود دستی فایل نیاز پیدا خواهند کرد و خود باید فایل را از حال فشرده درآورده و نصب کنند.

انجام دادن این کارها به کاربران اجازه خواهد داد عینک را با گوشی خود همگام‌سازی کنند.

اپلیکیشن "عینک من"(MyGlass) در نسخه نهایی "گوگل گلس" کار نخواهد کرد ولی اتصال با بلوتوث و قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.

کاربرانی که دستگاه خود را بروزرسانی نکنند، می‌توانند از عینک خود استفاده کنند ولی قادر نخواهند بود از برنامه‌هایی مانند "جی‌میل"(Gmail)،"یوتیوب"(YouTube) و "هنگ‌اوت"(Hangouts) استفاده کنند.

پس از تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ میلادی کاربران باید نسخه بروزرسانی عینک را نصب کنند و گرنه اگر وارد سیستم نشوند دیگر قادر به استفاده از عینک نخواهند بود.

گفتنی است نسخه نهایی بروزرسانی عینک فقط تا تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ در دسترس کاربران خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوگل گلس گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپلیکیشن تماس اندروید قابلیت جدیدی دریافت کرده و ایموجی صوتی را دردسترس برخی از کاربران قرار داده است.

ایموجی‌های صوتی در اپلیکیشن Phone در واقع افکت‌های صوتی استانداردی هستند که با انتخاب یکی از ۶ ایموجی تشویق، خنده، جشن، گریه، مدفوع و صدای تبل پخش می‌شوند.

وقتی شما به عنوان تماس‌گیرنده یکی از ایموجی‌های صوتی را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن تماس گوگل انیمیشن کوتاهی را همراه با افکت صوتی به مدت چند ثانیه پخش می‌کند که در هر دو طرف تماس شنیده می‌شود.

گوگل در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن تماس می‌گوید: «احساسات و حالت‌های مختلف خود را با صداهایی مانند تشویق، خنده، گریه یا تبل از طریق لمس تصویر هریک از ایموجی‌ها به طرف مقابل ابراز کنید.»

برای فعال‌کردن ایموجی‌ صوتی باید وارد بخش عمومی (General) تنظیمات گوشی شوید یا در صفحه‌ی اپلیکیشن تماس، روی بیشتر (More) بزنید تا گزینه‌ی ایموجی صوتی (Audio Emoji) را مشاهده کنید.

پس از فعال‌کردن، دکمه‌ی «ایموجی صوتی» در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد با زدن روی آن، یکی از شکلک‌ها را انتخاب کنید تا صدای مرتبط پخش شود.

به‌نظر می‌رسد که محدودیتی برای استفاده از این ایموجی‌ها وجود دارد، زیرا فاصله‌ی کوچکی بین استفاده‌ی مجدد از آن‌ها لازم است که از پخش پشت سر هم صداها جلوگیری می‌کند.

ایموجی صوتی درحال‌حاضر از طریق آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Phone گوگل در کانال بتا (نسخه‌ی ۱۲۸) دردسترس است. این ویژگی احتمالاً در هفته‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901707

دیگر خبرها

  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن