Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:57:18 GMT

دو گونه حیات وحش به طبیعت تالش بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۱۰۸

دو گونه حیات وحش به طبیعت تالش بازگشت

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تالش از رهاسازی یک بهله کرکس و یک پستاندار کوچک به نام نوتریا پس از پنج روز تیمار و تغذیه در منطقه حفاظت‌شده لیسار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، عارف شادکام امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رهاسازی یک بهله کرکس و یک پستاندار کوچک به نام نوتریا اظهار کرد: یک بهله کرکس که توانایی پرواز خود را ازدست‌داده بود توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست به اداره محیط‌زیست تالش تحویل داده شد و پس از پنج روز تیمار و تغذیه در منطقه حفاظت‌شده لیسار رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک نوتریا که در دام صیادان ماهی اسیرشده بود، پس از تحویل و اطمینان از بهبود شرایط زیستی این پستاندار در رودخانه کرگانرود رهاسازی شد، گفت: کرکس معمولی (دال) از گونه‌های شاخص رأس هرم غذایی و مقیم مناطق کوهستانی کشور است و  برخی از جمعیت‌های مهاجر آن در فصل بهار و پاییز در مناطق دشتی و تالابی قابل‌مشاهده هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تالش با بیان اینکه کرکس معمولی از گونه‌های حمایت‌شده در قوانین حفاظت محیط‌زیست  کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر به علت کاهش جمعیت سمداران وحشی و همچنین استفاده بیش‌ازحد آنتی‌بیوتیک‌ها در دام‌های اهلی و متعاقب آن مسمومیت، جمعیت این‌گونه کاهش چشمگیری داشته است.

شادکام با ابراز خرسندی از اقدام به‌موقع دوستداران محیط‌زیست و حیات‌وحش که بااطلاع رسانی محیط بانان منطقه را از گرفتار شدن این پرنده آگاه کردند، افزود: از تمامی علاقه‌مندان محیط‌زیست درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده جانوران آسیب‌دیده در طبیعت مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا نسبت به درمان و احیای این‌گونه ها اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/84007

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش تغذیه طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم