Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@21:23:40 GMT

مدارس نباید در انتخابات وجه مصالحه شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۶۶۱

مدارس نباید در انتخابات وجه مصالحه شوند

استاندار قم گفت: مدارس نباید وجه مصالحه در انتخابات شوند و از دانش آموزان استفاده ابزاری صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به واگذاری زمین‌های آموزشی در استان قم اظهار کرد: قرار است که 9 زمین آموزشی دیگر برای احداث فضای آموزشی در استان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمت رسان برای ارائه خدمت به مدارس جدید الاحداث مکلف هستند و تخصیص اعتبارات در این زمینه در اولویت استان قم است.

استاندار قم افزود: موضوعات پژوهشی در آموزش و پرورش استان باید کاربردی و برای پاسخ به نیازهای قم باشد تا پژوهش‌های صورت گرفته تنها در قفسه کتابخانه‌ها خاک نخورد.

سرمست با اشاره به انتخابات مجلس اظهار کرد: مدارس نباید وجه مصالحه در انتخابات شوند و از دانش آموزان استفاده ابزاری صورت بگیرد، ولی آموزش و پرورش می‌تواند بیشترین نقش را در زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد، باید شور و نشاط سیاسی در مدارس قم رقم بخورد.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز بیشترین همکاری را در زمینه احداث مدارس در استان قم دارند و از همکاری این خیرین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر در استان استقبال می‌کنیم.

استاندار قم افزود: استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری است، اما کمک‌های خیرین موجب شده است که بخشی از مشکلات استان قم در این زمینه رفع شود، با وجود مشکلات فضای آموزشی در استان، دبیران قمی به گونه ای عمل کردند که استان سهم شایسته ای را در زمینه قبولی‌های کنکور سراسری و المپیادها کسب کرده است.

سرمست ایجاد دغدغه پژوهش در دانش آموزان استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: دانش آموزان استان در مدارس باید به گونه ای تربیت شوند که مسؤولیت پذیر در تمام عرصه‌ها باشند.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش از انتقال مخزنی اطلاعات به دانش آموزان خارج شود و به گونه ای عمل کند که دانش آموزان کارآفرین بار بیایند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای نشاط سیاسی در دانشگاه‌های استان به وجود بیاید.

انتهای پیام/78004/آ30

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمست قم ایران استانداری قم مدرسه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری