Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر اسبق کشور و مشاور فعلی رییس قوه قضاییه در خصوص اتفاقات هفته های پیش در کشور و پس از اصلاح قیمت بنزین با خبرنگار مهر گفتگویی انجام داد و به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می آید:

* نقش دشمنان در اغتشاشاتی که به بهانه اصلاح قیمت بنزین در کشور رخ داد، را چطور ارزیابی می کنید؟

به خوبی مشخص است، که دشمنان از گذشته تا امروز در پی فرصت برای ایجاد اغتشاشات در کشور ما بوده اند و برای این امر برنامه ریزی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها می خواهند عقده ها و ناکامی ها و شکست های خود را جبران کرده و به نظام اسلامی آسیب بزنند، آن ها به خوبی از قدرت نظام اسلامی و استحکام آن با خبر هستند و می دانند، مردم وفادارانه نسبت به انقلاب و آرمان های آن در صحنه حضور دارند و می دانند، نمی توانند، به اصل نظام آسیب برسانند، اما در پی فرصت برای ایجاد مزاحمت، مانع تراشی، سنگ اندازی، دلسرد کردن مردم، اختلاف انداختن در جامعه و ... بوده و هستند، در آینده نیز حتما خواهند بود.

این فتنه های پی در پی در گذشته بوده و در آینده نیز تشدید خواهد شد، اما ما نیز باید حواسمان جمع باشد، که در تصمیم گیری ها، مدیریت ها، خدماتی که به مردم ارائه می دهیم، احترام به مردم، رعایت حال آن ها و سختی ها و تنگناهایی که دارند، کنار مردم باشیم و طوری تصمیم نگیریم که مشکلات مردم افزوده شود.

* عملکرد اجرایی داخلی کشور در این حوادث را چطور ارزیابی می کنید؟

تدبیر در تصمیم گیری ها و حضور در کنار مردم موضوعات اساسی و جدی است، آن چه که روشن است، تدابیر خوبی اندیشیده نشد، تمهیدات خوبی پیش بینی نشد، در نحوه اجرا بسیار بهتر می شد، اجرا شود.

پیش بینی های لازم اجرایی، تامینی و حفاظتی می توانستیم، در پیش بگیریم و متاسفانه این نقیصه وجود داشت و سبب تحریک وسیع مردم شد و دشمنان نیز از این موقعیت استفاده کردند، محرکین نیز وارد صحنه شدند.

خوب بخش عمده ای از مردم نیز در تنگنا و مشکل اقتصادی هستند و طبعا برای بیان اعتراض و انتقاد خود آمده بودند و در این ماجراها تحریک و درگیر شدند و دشمن نیز سوء استفاده کرد و حوادث بدی در کشور رقم خورد، که موجب نگرانی رهبر معظم و مراجع عظام شد.

* در آینده چطور می توان از وقوع این حوادث تلخ جلوگیری کرد؟

باید تجربه کسب کنیم، عبرت بگیریم و در شرایط آینده تصمیمات بدون پیوست توجیهی، سیاسی، تبلیغاتی و امنیتی رخ ندهد و همه مجاری امور آمادگی لازم برای اجرای یک تصمیم را داشته باشند.

متاسفانه ما در کشور برای بسیاری از حوادث غیرمترقبه آمادگی های اولیه و پیش بینی های لازم کمی داریم و بعد از وقوع حادثه به خوبی وارد می شویم، مشارکت می کنیم و شاید جزو رکورددارهای جهانی از این جهت باشیم، اما در پیش بینی ها و پیشگیری ها توفیقات کمی داریم و در این خصوص حتی در زمینه های امنیتی و مراقبتی پیش بینی های لازم را نداریم.

بسیاری از مواقع حوادث غیرمترقبه در کشورها پیش می آید، باید تلاش کنیم، با روش های مدبرانه کنترل حوادث صحنه ها را مدیریت کرد.

* عبرت های حوادث اخیر چه بود؟

متاسفانه در حوادث اخیر عده زیادی جان و مال خود را از دست دادند، دشمنان نیز نهایت تلاش خود را کردند، که ضربه بزنند، اما ما باید یاد بگیریم، چطور مدیریت کنیم، که آسیب های جانی و مالی مردم کم شود، نباید اجازه دهیم، عده ای این طور تخریب کرده و جان و مال مردم را بگیرند و در درگیری ها مردم بی گناه زیادی کشته شوند، که رهبری معظم انقلاب دستور دادند، که این افرادی که بی تجربه، بی گناه و بی توجه بودند و یا با انگیزه های عادی ورود کرده بودند، دچار مصیبت های بزرگ نشوند، این عبرت هایی است، که باید از این حوادث گرفت.

کد خبر 4790699

منبع: مهر

کلیدواژه: اغتشاشات ایران قوه قضاییه مصطفی پورمحمدی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد ویروس آنفلوانزا مشهد هفته بسیج تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو‌ها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردارحسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که انشالله با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً می‌بایستی اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را انشالله یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن