Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:50:44 GMT

توسعه هنرستان‌ها نیاز استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۷۶۸۳

توسعه هنرستان‌ها نیاز استان کرمانشاه

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حامد شاهینی رئیس اداره آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سیر نزولی جذب هنرجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سنوات گذشته، گفت : خوشبختانه از سال گذشته توانستیم بعداز یک دهه که درصد جذب هنرجویان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای وکاردانش سیر نزولی داشت، این روند را متوقف کرده و امسال درصد دانش آموزانی که تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را انتخاب کرده‌اند به میزان ۲۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴ درصد کل دانش‌آموزانی که انتخاب رشته کرده اند برسانیم که این میزان در مقایسه با سال قبل بیش از دو درصد رشد داشته است.

او گفت : هم اکنون از ۶۵ هزار و ۵۵۴ دانش آموز دوره متوسطه دوم استان ۱۷ هزار و ۶۵۲ نفر در ۱۵۴ هنرستان در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش آموزان دختر بیشتر تمایل به سمت تحصیل در رشته‌های مهارتی مثل طراحی دوخت (خیاطی)، تربیت بدنی، کامپیوتر و حسابداری دارند و دانش آموزان پسر هم بیشتر رشته‌های مکانیک، برق و کامپیوتر را برای تحصیل در هنرستان‌ها انتخاب می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مختلف برای سمت و سو دادن دانش‌آموزان به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه نگاه عموم جامعه از رشته‌های نظری به سمت رشته‌های فنی و مهارتی متمایل شده است.

شاهینی با بیان اینکه کوتاهترین راه رسیدن به اشتغال آموزش‌های مهارتی است، گفت: هنرجویان و علاقمندان می‌توانند با این آموزش‌ها و با تسهیلات بانکی که دریافت می‌کنند، به راحتی اقدام به کارآفرینی و خوداشتغالی کنند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۱ درصد هنرجویان در حال تحصیل در رشته‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش به مرز ۵۰ درصد کل دانش آموزان متوسطه دوم برسد، گفت: هم اکنون میزان پوشش تحصیلی استان کرمانشاه فاصله زیادی با این هدف و همچنین با میانگین پوشش کشوری یعنی ۳۵.۶ درصد دارد.

شاهینی افزود: با استقبالی که از رشته‌های مهارتی می‌شود با سه چالش مهم کمبود فضای هنرستانی، کمبود شدید تجهیزات و مواد مصرفی و عدم جذب نیروی آموزشی متخصص روبرو هستیم که امیدواریم در برنامه ریزی‌های کلان استان و شورای آموزش و پرورش مورد نظر قرار گیرد.

شاهینی گفت: هم اکنون سرانه فضای فنی و حرفه‌ای وکارودانش در استان ما کمتر از ۳۰ درصد کل فضا‌های متوسطه نظری است، لذا مدیران باید شرایطی را فراهم کنند که سایر ادارات و نهاد‌ها ساختمان‌های مازاد خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، ضمن اینکه از سازمان توسعه وتجهیز و نوسازی مدارس نیز انتظار می‌رود فضای فنی و کارگاهی را به میزان ۵۰ درصد برساند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات درصد جذب هنرجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش