Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ امروزه، تغییرات مکرر آب و هوایی، به صورت مداوم، سبب تشدید تغییرات اقلیمی در سطح جهان شده است. این حوادث، وقایع ناگواری برای تمام جوامع سراسر جهان بوده و قابل ذکر است که در بین سال‌های 1998 تا 2017، 526 هزار نفر به همین سبب، جان خود را از دست دادند. از سویی دیگر، میزان خسارات اقتصادی وارده به دلیل بلایای طبیعی در همین بازه زمانی، 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

47 هزار میلیارد دلار در سراسر جهان اعلام شد.

مطابق با شاخص خطرات اقلیمی جهانی که توسط سازمان محیط‌زیست و توسعه Germanwatch، در سال گذشته، کشورهای پورتوریکو، سری‌لانکا و دومینیکا، بیشترین خسارات را به دلیل وقوع بلایای طبیعی متحمل شدند.

گفتنی است که در بازه زمانی 1998 تا 2017 نیز پورتوریکو، بیشترین خسارت کلی را متحمل شده و 4 هزار نفر از ساکنین این منطقه، و همچنین 4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از بین رفت.

در خصوص میزان تلفات باید اشاره کرد که میانمار در صدر قرار دارد و سالانه حدود 7 هزار نفر در این کشور، جان خود را بر اثر بلایای طبیعی از دست می‌دهند.

طبق لیست ارائه شده توسط Germanwatch که کشورها را بر اساس تعداد تلفات در هر صد هزار نفر، بین سال‌های 1998 تا 2017 دسته‌بندی کرده، میانمار، با فاصله قابل توجهی از سایر کشورها و درصد 14.39، در صدر قرار گرفته است. به دنبال آن، دومنیکا با آمار 4.72 درصدی در جایگاه دوم، و هندوراس با 4.22 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین میزان تلفات بر اثر بلایای طبیعی، در هر صد هزار نفر، و در بازه زمانی 1998 تا 2017 داشته‌اند را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گرمایش جهانی محیط زیست بلایای طبیعی تغییرات آب و هوا حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها گل دوران حرفه ای ادوین فن در سار (3 می، 1998) / فیلم

در چنین روزی در سال 1998، ادوین فن در سار، دروازه بان سابق آژاکس و منچستریونایتد، تنها گل دوران حرفه ای خودش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. فن در سار در 312 بازی برای آژاکس موفق به ثبت 139 کلین شیت شد.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • تنها گل دوران حرفه ای ادوین فن در سار (3 می، 1998) / فیلم
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان