Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار سمنان بابیان اینکه قرار گرفتن استان بین دو حرم ائمه اطهار (ع) فرصتی مغتنم برای استفاده معنوی است گفت: باید از این موقعیت جغرافیایی در راستای ارتقاء مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده معنوی را برد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی استانداری، ظهر امروز 16 آذر در اجلاسیه نماز استان سمنان «نماز و مدرسه» در سالن شهید مطهری سمنان بابیان اینکه استان در بین دو حرم علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) قرار دارد و این مهم ظرفیتی برای رشد معنویات در این  شهر است،اظهار کرد: باید بتوان ‌از این موقعیت جغرافیایی در راستای ارتقاء مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده معنوی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نماز، تأثیرات اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد که خداوند متعال نیز بر آن تاکید دارد که بر این اساس نماز به عنوان نعمت و فرصتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده و باید زیرک بود تا در زندگی شخصی و اجتماعی ضمن بهره بردن از آن خود را نیز نسبت به آسیب‌ها مصون‌سازی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه  انسان همواره با کمال‌گرایی به دنبال بهترین و بیشترین‌ها است یادآور شد: برای اطمینان قلب خود و تأثیرات اجتماعی راهکار این است که این نجوا و گفتگوی با خالق را در کنار هم و باهم انجام دهیم و خالق هستی این رخصت را از طریق نماز به ما عنایت کرد تا هرگاه تمایل داشتیم با او گفتگو کنیم.

خجسته پور با تاکید براینکه ما باید به اهمیت‌ نعمت نماز اول وقت و این ‌موضوع پی برده و بتوانیم برای نسل جوان، نوجوان و آینده‌سازان جامعه اسلامی، این موضوع را به عنوانی فرصت و نعمتی از سوی خداوند نهادینه‌ کنیم اظهار کرد: در فقه اسلامی آمده اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، از ثواب بی‌نهایتی در نماز برخوردار خواهد بود و این‌ ثواب قابل محاسبه نیست.

به گفته وی؛ وهابیان در بحث زیارت قبور ائمه معصومین (ع) از شیعیان ایراد می‌گیرند، آن‌ها وجه حضور در کنار یک عزیز و دست گرفتن به ضریح مقدس را لحاظ می‌کنند، اما وجه دوم حضور آن همه انسان باانرژی مثبت در کنار هم را هرگز نمی‌بینند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی

بارش رحمت الهی که از روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شده است، بار دیگر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را غرق در فیض و برکت کرد.

زائران بارگاه منور رضوی که از اقصی نقاط کشور برای عرض ارادت به ثامن الحجج (ع) به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، با مشاهده باران، اشک شوق ریخته و به دعا و نیایش پرداختند. در این میان، خادمان آستان قدس رضوی نیز با تلاش شبانه‌روزی خود، در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران کوشا هستند.

خدمت‌رسانی به زائران در زیر باران

چایخانه‌های حرم مطهر با توزیع چای گرم و پذیرایی از زائران، لحظات دل‌انگیزی را برای آنان رقم زدند. همچنین، ماشین‌های زائربر و ویلچر در صحن‌های مختلف حرم مطهر حضور داشته تا زائران سالمند و معلول به راحتی بتوانند در حرم جابجا شوند.
 

برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

با وجود بارش باران، نمایشگاه در آستان بقیع در صحن غدیر دایر بوده و زائران با استقبال گرم از این برنامه، با مظلومیت ائمه اطهار علیه السلام بیش از پیش آشنا می‌شوند.
 

فضای شاد و معنوی در رواق کودک و خردسالان

رواق کودک و خردسالان حرم مطهر رضوی نیز با وجود بارش باران، فضایی شاد و معنوی داشته و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی برای کودکان و خردسالان در این رواق در حال برگزاری است.

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای از عشق و عنایت الهی به این مکان مقدس بود و زائران نیز با حضور در این بارگاه ملکوتی، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • شمس‌‍آذر هم جریمه مالی شد و هم معنوی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع