Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:54:35 GMT

زاهدی: انتخابات باید به‌شدت کم‌هزینه و ساده باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۴۰۱

زاهدی: انتخابات باید به‌شدت کم‌هزینه و ساده باشد

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات به شدت باید انتخاباتی کم‌هزینه و ساده باشد و کسانی که با هزینه‌های چند صد میلیونی به صحنه آمده‌اند مطمئنا مردم جواب نه به آنها می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده فعلی کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری کرمان آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی در حاشیه مراسم ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما یک کشور اسلامی است و پیامبر اسلام(ص) فلسفه حضورشان و بعثتشان را مکارم اخلاق بیان می‌کنند لذا اخلاق انتخاباتی جزئی از فرهنگ غنی اسلامی است و امیدوارم همه پایبند باشند و برای فریب افکار عمومی به صحنه نیایند.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص هزینه‌های انتخاباتی بیان داشت: در مورد هزینه‌های انتخاباتی حقیقتا من یک معلم دانشگاه هستم و نه از این نهار و شام‌های لاکچری در جاهای مجلل داشتم.

وی افزود: الان با این وضعیت بد معیشتی مردم، حقیقتا انسان دلش می‌سوزد که چرا این وضع اقتصادی مردم اینگونه دشوار است که به تدابیر دولت بر می‌گردد اگر ما بخواهیم هزینه‌های زیاد  صرف انتخابات کنیم چگونه جواب ملت را بدهیم، لذا به شدت باید انتخابات انتخاباتی کم‌هزینه و ساده باشد.

زاهدی عنوان کرد: کسانی که با هزینه‌های چند صد میلیونی به صحنه آمده‌اند مطمئنا مردم به آنها اعتماد نمی‌کنند و رای نمی‌آورند و مردم جواب نه به آنها می‌دهند.

وی همچنین در ارتباط با اولویت‌‌های مجلس یازدهم عنوان کرد: اولویت ما در مجلس بعدی در ابعاد مختلفی است، ابعاد ملی و فراملی و استانی و شهرستانی، در مباحث فراملی امیدواریم مجلس انقلابی تشکیل شود که ما بتوانیم در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حضور جدی و تاثیرگذار داشته باشیم از جمله در مباحث اقتصادی و ایجاد ارتباطات بخصوص از طریق سیستم بانکی ما مشکل عمده‌ای که داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیستم بانکی ما در خارج از کشور فعال نیست اگر یک مجلس قوی باشد آن موقع دولت موظف می‌شود که راهکارهایی را اجرا کند بتوانیم مباحث بانک مرکزی را دنبال کنیم در کنار این مباحث منطقه اولویت جدی است که ما بتوانیم در منطقه تاثیرگزاری که داشته‌ایم تاثیرگذاری سیاسی همچنان باشد، ضمن اینکه مشاوره‌های نظامی هر جا باشد بدهیم و در امنیت کشورمان به‌صورت جدی عمل کنیم.

زاهدی افزود: صادرات که باید حتما در حوزه بین‌الملل فعال شود و بحث جدی که وجود دارد عمل به بیانیه گام دوم است که گام دوم را برخی جدی نگرفته‌اند و فکر کرده‌اند با چند ابلاغ نمایشی به گام دوم عمل کرده‌اند در حالی که باید سیاست‌گذاری‌های لازم انجام شود برنامه‌های عملیاتی آن پس از سیاست‌گذاری‌ها تمام شود که در این زمینه مجلس می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این باید مجلس انقلابی که بتواند دولت بعدی را هم که برآمده از دل مردم خواهد بود، کمک کند و ما بتوانیم یک دولت مردمی با مدیریت‌های جهادی و با تکیه به استعدادهای خلاق جوان‌ها کمک کنیم که آنگونه دولتی تشکیل شود و در این زمینه توجه به معیشت مردم بسیار مهم است.

زاهدی اظهار کرد: واقعا مردم نگران هستند بخصوص این افزایش ناگهانی بنزین خیلی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است بعید می‌دانم که در اواخر این مجلس کار اساسی انجام شود حتما مجلس بعدی در حوزه معیشت مردم کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگری که باید مجلس یازدهم در حوزه داخلی انجام دهد مبارزه جدی با فساد مالی، سیاسی و اخلاقی متاسفانه در خیلی از نماینده‌ها دیدم به‌خصوص فساد سیاسی و اخلاقی به‌عنوان مثال دروغ گویی شانتاژ بازی وعده های دروغ دادن به مردم و نماینده کارش این نیست که برود وعده دروغ به مردم بدهد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آموزش انتخابات کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس