Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:28:04 GMT

امسال نرخ اشتغال در آذربایجان غربی ۹۱.۴ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۸۸۵۵

امسال نرخ اشتغال در آذربایجان غربی ۹۱.۴ درصد است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در استان ۸.۶ درصد است.

محمد حضرتی پر امروز ۱۶ اذرماه در کارگروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گذاری استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزارشد، افزود: نرخ بیکاری در استان در حال حاضر ۸.۶ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرتی پر با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان از آغاز سال جاری تاکنون ۹۱.۴درصد اعلام شده است، تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال برخی دستگاه ها ازجمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.

وی باتاکید بر اینکه یکی از معقوله های مهم اقتصاد کلان بحث اشتغال و تولید است، اظهار کرد: دغدغه اصلی در شرایط فعلی کشور تولید و سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه بافت اشتغال استان بیشتر کشاورزی است، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته بیشترین تمرکز مابر روی اشتغال پایدار روستایی بوده ولی از امسال بر اشتغال زایی در بخش های دیگر همچون صنعت و معدن، شرکت های دانش بنیان و فرهنگ وهنر توجه خاصی خواهد شد.

به گزارش ایسنا وی یاد آور شد: از ۴۵هزارمیلیارد تومان اعتبار که امسال برای اشتغال و برنامه های تولیدی کشور در نظر گرفته شده است سهم آذربایجان غربی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

حضرتی پر ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از اعتبارات بخش مشاغل خانگی در سال جاری ۳۳۹میلیون تومان است که باید برای افزایش این اعتبار برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نرخ بیکاری تسهیلات اشتغال روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال