Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ملی ثبت میراث صنعتی سراسر کشور به مدت ۲ روز و با حضور بیش از ۲۳ استان کشور برای نخستین بار در شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» امروز (شنبه ۱۶ آذر) در مراسم افتتاحیه همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که به میزبانی بندرماهشهر برگزار شد اظهار کرد: نام شهرستان بندرماهشهر بیشتر به صنعت پتروشیمی و بندر آن معروف بوده که این موضوع ابعاد دیگر آن را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بندرماهشهر تصریح کرد: کشاورزی، دامداری و صنعت گردشگری از ابعاد خوب شهرستان بندرماهشهر هستند که باید توجه خاصی به آنها صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت تلقی می شود که موضوع اشتغال در آن دخیل است و اداره میراث فرهنگی باید آن را جدی بگیرید افزود: بندرماهشهر یک منطقه بکر است و باید روزی برسد که مردم از نقاط مختلف کشور برای دیدن اماکن زیبا و دلنشین این شهرستان به آن سفر کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز امیدواری کرد: در این همایش ظرفیت‌ ها و آثار تاریخی شهرستان بندرماهشهر به خوبی شناسایی و ثبت و در فرصتی مناسب به مردم ایران و جهان معرفی شوند.

 

«عادل عکرش» نیز عنوان کرد: اینکه همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور خارج از پایتخت و برای اولین بار در استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر برگزار می‌شود برکات زیادی دارد.

 

معاون فرماندار بندرماهشهر اضافه کرد: برگزاری این همایش در این شهرستان استراتژیک کمک بسیار زیادی به شناسایی و معرفی هر چه بهتر از ظرفیت‌ های فرهنگی و صنعتی این شهرستان به کشور و جهان می‌کند.

 

شهرستان بندرماهشهر در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع شده و با قدمتی چند هزار ساله دارای ویژگی‌های خاصی بوده که آن را متمایز کرده که از جمله آنها می توان به وجود 23 مجتمع پتروشیمی که 34 درصد از صنعت پتروشیمی کشور را در اختیار دارد، راه‌ های ارتباطی دریایی، ریلی و جاده‌ ای و ... اشاره کرد.

 

مجتمع بندری امام خمینی (ره) بزرگترین بندر غیرترانزیتی کشور، بندرصیادی سیف، بندرصیادی خوراسمایلی، بندر صنایع پتروشیمی و بندر صادراتی نفتی پنج بندر واقع در شهرستان بندرماهشهر هستند که این شهرستان را به یکی استراتژیک‌ ترین نقاط کشور تبدیل کرده است.

 

بندرماهشهر در کنار صنعتی و بندری بودنش از شهرستان‌ هایی است که کشاورزی رونق بسیاری در آن گرفته؛ این شهرستان سال گذشته بیش از پنج هزار تن خرما به کشور حاشیه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه صادر کرده است.

 

با توجه به این ویژگی‌های مهم بندرماهشهر برای اولین بار میزبان همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور به مدت 2 روز و با حضور 23 استان کشور در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد روز دانشجو مسجد دانشجو وفات حضرت معصومه س شبستان یزد انتخابات مجلس مسجد مسجد همایش ثبت ملی بندرماهشهر استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم