Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@04:06:31 GMT

انتقاد ابتکار از شکاف بین نسلی در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۰۴۶

انتقاد ابتکار از شکاف بین نسلی در ایران

معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به شکاف بین نسلی اشاره و اظهار کرد: فاصله ذهنی نسلها آنقدر زیاد شده که اکنون می گویند هر پنج سال یکبار نسل عوض می‌شود در حالی که قبلا هر ۳۰ سال یکبار نسل تغییر می کرد.

 معصومه ابتکار در مراسم انعقاد تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در موضوع اعتیاد و آسیبها بیشتر با نگاه پیشگیرانه برخورد کردهایم گفت: بیشترین کارکرد ما تا پایان دولت نیز تمرکز بر ظرفیت سازی خواهد بود که در قالب طرحهایی چون ارتقای تاب آوری دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح در اکثر استانها تا دو مرحله اجرا شده و در ۹۴۰ نقطه پرآسیب طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی را اجرا کردهایم. این طرحها باید یقینا توسعه یابد. این طرح به ایجاد تشکیلات موثر برای اشتغال، تشکیل تعاونی و صندوق خرد و هم افزایی در سطح محلی می انجامد و نقشه راه تاب آوری و مقابله با آسیبها بوده است.

ابتکار با اشاره به طرح دیگری که معاونت زنان با موفقیت پیش برده اشاره کرد و گفت: طرح گفت وگوی ملی خانواده در دست اجراست. توجه به خانواده به عنوان کانون مهم بلوغ اجتماعی را مدنظر داریم. اما خانواده گسسته، طبعا کارکرد لازم را هم نخواهد داشت و می‌تواند دروازه ورود به آسیبها از جمله اعتیاد باشد. مرحله اول طرح در ۳۱ استان اجرا و مرحله دوم نیز در اکثر استانها در دست اجراست و به مهارتهای فردی توجه ویژه دارد.

معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به شکاف بین نسلی اشاره و اظهار کرد: فاصله ذهنی نسلها آنقدر زیاد شده که اکنون می گویند هر پنج سال یکبار نسل عوض می‌شود در حالی که قبلا هر ۳۰ سال یکبار نسل تغییر می کرد.

ابتکار به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد، ایجاد اشتغال است. اگر بتوانیم اشتغال را به ویژه برای زنان سرپرست خانوار فراهم کنیم گام مهمی در پیشگیری برداشته‌ایم. طرح‌هایی در زمینه توسعه مشاغل نوین خانوادگی با همکاری وزارت رفاه با جامعه هدف ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در دست اجرا داریم.

وی افزود: دولت دوازدهم در همه این زمینه‌ها تلاش کرده است. خوشحالیم در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز زمینه‌های توان افزایی افراد را فراهم کنیم. مسیر اصلی ما در این برنامهها سازمانهای مردم نهاد هستند. ۲۷۰۰ سمن داریم که توان افزایی آنها در دستور کار معاونت بوده و دوره‌های آموزشی و مهارتی برای بیش از ۱۰۰۰ سمن برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: زنان را قربانیان اعتیاد می دانیم و توجه به آنها حائز اهمیت است، اما از آن سو بر توان افزایی زنان سالم برای آموزش‌های پیشگیرانه و هدایت اعضای خانواده تاکید داریم.

به گزارش ایسنا، ابتکار در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه این تفاهم نامه قرار است در زمینه پیشگیری و ارتقای مهارت‌های زنان و خانواده برای مقابله با آسیب‌ها از جمله اعتیاد به کار گرفته شود گفت: زنان نقش محوری در خانواده دارند و آموزش و آگاهی زنان در برابر این تهدیدات و تقویت مهارت‌های رفتاری شان برای آنکه بتوانند با آسیبها مقابله درستی داشته باشند و به نسل جوان آگاهی دهند بسیار مهم است.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه و موافقت‌های اجرایی بعدی سعی می‌کنیم به توان افزایی زنان و انسجام خانواده بپردازیم. ازتجربیات معاونت و ستاد در این زمینه استفاده خواهد شد. دو طرح بزرگ کلی گفت وگوی خانواده و ارتقای تاب آوری اجتماعی را داریم. این طرحها به پیشگیری و مقابله با اعتیاد کمک می کند. امیدواریم حیطه فعالیتمان را بتوانیم گسترش دهیم و به حیطه مقابله با اعتیاد قویتر بپردازیم.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند