Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیداهایی که با اسپانسرهای آنچنانی رای می‌خرند، شایستگی نمایندگی نیستند و مردم به چنین نمایندگی نباید رای دهند.

خبرگزاری فارس؛ هرمزگان، علی زارعی نوشت: امشب ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد، در طول یک هفته گذشته تعداد زیادی از کاندیداها برای رقابت در عرصه انتخابات ثبت نام کردند که بعد از بررسی در شورای نگهبان،  اسامی افراد واجد شرایط اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما نکته مهمی که در این دوره از انتخابات مهم است؛ این موضوع است که مردم در انتخاب خود دقت بیشتری را داشته باشند تا بعد از انتخاب کردن، نسبت به انتخاب خود پشیمان نشوند.

 یکی از مواردی که همواره در زمان تهیه گزارش از روستاها و محلات می‌بینیم و می‌شنویم این است که نمایندگان مجلس و شوراها بعد از انتخابات، وعده هایشان را فراموش می‌کنند و به دغدغه‌ها و مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند که این موضوع همواره در  صحبت‌های شهروندان شنیده می‌شود.

در این دوره نیاز است که مردم با دید بازتری عملکرد کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهند.

چه کسانی که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه داشته‌اند و چه کسانی که برای نخستین بار در این عرصه وارد شده‌اند، دارای کارنامه عملکردی هستند که مردم بایستی به عملکرد آنها در ادوار مختلف رأی دهند تا کسانی وارد مجلس شوند که دغدغه مردم را داشته باشند و وعده هایشان را پس از روز انتخابات به فراموشی نسپارند و همواره در بین مردم باشند و به آنچه که می‌گویند و وعده می‌دهند عمل کنند و قول‌های خود را فراموش نکنند.

استان هرمزگان با آن جایگاه اقتصادی اما همچنان با مشکلات زیادی مواجه است و به عنوان سومین استان فقیر و دومین استان دارای بیکار معرفی شده است که جای تامل دارد و نشانه ضعف نمایندگان در ادوار مختلف در پیگیری مطالبات مردم استان است.

از سوی دیگر اگر همه نمایندگان با همدیگر پیگیر مسائل و مشکلات استان بودند، شاید وضعیت استان بهتر از وضعیت کنونی بود.

اما هنگامی که در ادوار مختلف بیشتر نمایندگان به دنبال منافع شخصی و گروهی و جناحی خود هستند و منافع مردم را فدا می‌کنند این موضوع باعث می‌شود که هرمزگان همچنان واژه محرومیت را یدک بکشد و مردم در بدترین شرایط زندگی کنند.

هرمزگان نمایندگانی را می‌خواهد که واقعاً مردمی باشند و پیگیر مطالبات مردم باشند و مطالبه‌گری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و در ایامی که در استان حضور دارند، از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود بازدید کنند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و با موکلان خود به گفت وگو بپردازند و به مسؤولان استانی و کشوری در تذکر دهند و اگر مسؤولان توجه نکردند، موضوع را از طریق صحن مجلس پیگیری کنند و نطق داشته باشند.

هرمزگان نیازمند نمایندگان مطالبه گر است و از داشتن نمایندگان همیشه ساکت خسته شده است.

هرمزگان نمایندگانی را می‌خواهد که همراه و همگام مردم باشد و خود را از مردم جدا ندانند، نمایندگانی می‌خواهد که ۶ ماه پایانی نمایندگی خود را مردمی نشان ندهد.

هرمزگان نمایندگانی را می‌خواهد که ۴ سال را در کنار مردم باشند و پیگیر مطالبات موکلان شان باشند و فراموش نکنند که با رای همین مردم بر صندلی سبز مجلس تکیه زده اند.

کاندیداهایی که با اسپانسرهای آنچنانی رای می‌خرند، شایستگی نمایندگی نیستند و مردم به چنین نمایندگی نباید رأی دهند.

انتهای پیام/88030

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی هرمزگان شورای نگهبان نمایندگان مجلس انتخابات مجلس نمایندگان هرمزگان علی زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد