Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:15:14 GMT

۶ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۶۱۰

۶ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند

خبرگزاری میزان- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم و شمار زنان در این زمینه ۱۵۶ هزار نفر و برابر با ۶ درصد جمعیت کل معتادین است. تاریخ انتشار: 13:51 - 16 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۵۸۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و این ستاد گفت: در دنیا حدود ۲۸۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر داریم و از تعداد مصرف کنندگان نیز ۳۳ درصد مربوط به زنان بوده که سهم کشور‌های آسیایی حدود ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: معتادین به شیشه، شبیه بیماران روانی می‌شوند

مومنی با ارائه آن رهایی در حوزه اعتیاد، ابراز داشت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم و شمار زنان در این زمینه ۱۵۶ هزار نفر و برابر با ۶ درصد جمعیت کل معتادین است. میانگین سنی زنان مصرف کننده نیز ۳۳ تا ۴۴ سال بوده و حدود ۷ دهم درصد دانشجویان نیز مصرف کننده هستند. در حال حاضر نیز
۶۷ مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی برای درمان و ترک مصرف کنندگان مواد مخدر داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۶۶ درصد از جمعیت کشور و ۶۸ درصد بانوان برای پیشگیری از اعتیاد اعلام آمادگی کرده اند. بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان نیز اعلام کردند که به دلیل عدم امکان رد پیشنهاد مصرف مواد، معتاد شده اند. به علاوه میزان مقاومت زنان در برابر پیشنهاد مصرف مواد مخدر ۳ برابر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جا دارد تلاش گسترده تری در حوزه اعتیاد بانوان انجام دهیم و در هر استانی که ظرفیت آن را داشته باشیم، مراکز درمانی بانوان معتاد را تاسیس خواهیم کرد.

مومنی تاکید کرد: این تفاهم نامه با تعیین شاخص‌های لازم باید به صورت اجرایی درآید تا مشخص شود تا دوسال آینده چه تعداد از بانوان کشور را از این بیماری نجات خواهیم داد. رویکرد کلی این تفاهم نامه پیشگیرانه بوده و راه حل اصلی در حوزه اعتیاد، بازدارندگی زنان از اعتیاد به عنوان رکن اصلی خانواده است.

گفتنی است این تفام نامه به مدت دو سال و به منظور همکاری برای انجام امور پیشگیرانه در حوزه اعتیاد زنان امضا شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مواد مخدر مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان