Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تاسیس کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر صنعتی کشور موسوم به UT۵ خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه‌های اثرگذار صنعتی کشور شامل دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف و علم و صنعت ایران به منظور هم افزایی و گسترش همکاری‌های هدفمند به ویژه در سطح بین المللی مبتکر تاسیس گروه پنج دانشگاه صنعتی کشور با نام اختصاری UT۵ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند این همکاری پس از برگزاری پنج جلسه میان معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها با روسای هر دانشگاه و دریافت نظرات ایشان و سپس تصویب پیش‌نویس تهیه شده در هیات رییسه دانشگاه‌های عضو، نهایتاَ در تاریخ ۹ آذرماه ۹۸ به امضای روسای این دانشگاه‌ها رسید و این گروه رسماَ فعالیت خود را آغاز نمود.
در بخش چشم انداز و اهداف راهبردی در سند همکاری امضا شده، آمده است: دانشگاه‌های عضو گروه UT۵ به عنوان شرکای راهبردی در حوزه مهندسی، اهداف مختلفی در زمینه تبیین طرح‌های تحقیقاتی و فناوری‌های مشترک بین‌المللی، اجرای دوره‌های دکترا و پسادکترای مشترک و همکاری در خصوص انتشار کتاب‌های و مقالات علمی در سطح بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی بین‌المللی براساس اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه‌های عضو از طریق تشکیل گروه‌های پیشتاز در هر مورد و بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی یکدیگر در انجام پروژه‌ها و طرح‌های علمی بزرگ‌تر در سطح ملی و بین‌المللی، ارتقا جایگاه دانشگاه‌های عضو در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی به صورت پایدار، استفاده از امکانات رفاهی یکدیگر برای میزبانی از هیات‌های خارجی، تبادل دانشجوی مهمان بین‌المللی بین دانشگاه‌های عضو را دنبال می‌کنند.
این گروه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کلان ملی در حوزه‌های مهندسی و توسعه فناوری، با هم‌افزایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌سازی تخصصی در دانشگاه‌های عضو در توسعه پایدار کشورمان بیش از پیش تاثیرگذار خواهد بود. این گروه همچنین در سطح ملی سعی دارد در راستای اسناد بالادستی حوزه علم و فناوری نظیر نقشه جامع علمی کشور و سند توسعه علم و فناوری و طرح‌های کلان در حوزه آموزش عالی نظیر طرح ساماندهی آموزش عالی کشور نقش موثری ایفا نماید.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های صنعتی مهندسی فناوری های مشترک دانشگاه خواجه نصیر دانشگاه امیرکبیر صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تعدادی از فعالان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان حضور یافتند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی بیان کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات، خصوصا صادرات همچنین جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

حسن زمانیان گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک، قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است. در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صنعت گواهی‌نامه‌های رتبه بندی تحقیق و توسعه صادر می شود. معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی در صورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران صادر می شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم. فاصله به این دلیل است که نمی توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری سازی نرسانده ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود. بنابراین باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که پیچیدگی اقتصادی مثبت داشته باشند.

زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد. همچنین محصولات تولید شده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرد که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری سازی و فروش محصولات نقش کلیدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید