Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:58:27 GMT

بررسی علم و اخلاق در سیره نبوی(ص) در هند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۶۷۱

بررسی علم و اخلاق در سیره نبوی(ص) در هند

«نسبت علم و اخلاق در اسلام و سیره نبوی(ص)» در جمع استادان و دانش‌آموزان کالج مدینةالعلوم «علیگر» هند تبیین و بررسی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه، «محمدعلی ربانی»، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو در جریان سفر به شهر علیگر و بنابه دعوت «نقوی» رئیس کالج مدینةالعلوم علیگر در جمع اساتید و دانش‌آموزان این کالج حضور یافت و به بیان نسبت علم و اخلاق در اسلام و سیره نبوی(ص) پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقوی با تشریح برنامه‌های آموزشی، اهداف و سیاست‌های آموزشی و تربیتی کالج مدینةالعلوم علیگر، گفت: هم‌اکنون بیش از 350 دانش‌آموز از مناطق مختلف هند در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت شبانه‌روزی در این کالج مشغول به تحصیل هستند و راه‌اندازی این مرکز آموزشی و تربیتی با هدف کمک به رشد علمی جوانان مسلمان و پرورش آنان در چارچوب استانداردهای علمی و ارزش‌های اسلامی است.

 

«ربانی» رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو تعلیم کتاب و حکمت و تزکیه را دو مأموریت اصلی پیامبر اکرم(ص) از دیدگاه قرآن کریم خواند و یادآور شد: تشکیل جامعه توحیدی، اخلاق محور و خردورز هدف اصلی از  بعثت پیامبر(ص) بود. آن حضرت در طول رسالت خود در جهت تحقق این مهم و تبدیل کردن جامعه جاهلی عصر ظهور به یک جامعه موحد، اخلاق مدار و عقلانی کوشید.

 

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی اظهار کرد: دلیل اینکه پیامبر(ص) هدف از بعثتش را رشد مکارم اخلاقی برشمرده و دین را همان اخلاق خوانده است، این است که توحید و عقلانیت برای فهم و تنظیم نسبت انسان با خدا، خودش و دیگران است.

 

ربانی در خصوص ارزشگذاری معنوی علم‌آموزی در اسلام و سیره نبوی(ص) و تأکید اسلام بر ضرورت پیوست علم و اخلاق توضیحاتی را ارائه داد و ابراز امیدواری کرد دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در کالج اسلامی با فراگرفتن زبان فارسی دسترسی آسان و قابل فهم به منابع عرفانی و اخلاقی فارسی را برای خود فراهم کرده و راه رشد و تعالی علمی و اخلاقی را بیش از پیش برای خود هموارتر سازند.

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه مسجد نماز جمعه استان بوشهر خبرگزاری شبستان وفات حضرت معصومه س انتخابات مجلس هند سیره نبوی اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» از حمایت جامعه دینی و بانوان این سرزمین که در روزگارانی شاهد کشف حجاب رضاخانی بودند خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در این دیدار که به پاس اجرای طرح ملی نور صورت گرفت، افزود: دشمن برای فتح خاکریزهای معنوی به این دسیسه شیطانی متوسل شده که جامعه دینی ما را به چالش بکشاند ولی با هوشیاری مردم و بخصوص بانوان این سرزمین، فرصت از دشمن گرفته شده وبا رعایت عفت، حجاب و پاکدامنی تیر خلاص را به قلب شیطان افکنده اند.

وی گفت: فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، خنثی کننده توطئه های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است، افزود: طرح نور، طرحی برای تکریم زنان جامعه است.

دراین دیدار از فرمانده نیروی انتظامی و جانشین انتظامی شهرستان تقدیر شد.

کد خبر 6093678

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است