Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، با وجود عدم واکنش کشورهای غربی به پیشنهاد مسکو، این کشور نخستین طرفی نخواهد بود که اقدام به استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر کند، ولی تدابیری برای تامین امنیت خود در نظر گرفته است.

به گزارش گروهبین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که به‌رغم عدم واکنش کشورهای غربی به پیشنهاد رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" درباره توقف استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر، روسیه نخستین طرفی نخواهد بود که  چنین موشک‌‌هایی را مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی البته با توجه به بی اعتنایی کشورهای غربی، مسکو تدابیر لازم برای تامین امنیت خود در این رابطه را اتخاذ می‌کند.

لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ایتالیایی خود در رم، گفت: «کشورهای غربی، به استثنای فرانسه، هنوز واکنشی به پیشنهاد روسیه درباره توقف استقرار موشک‌ها نشان نداده‌اند. ولی حتی اگر این پیشنهاد مورد حمایت قرار نگیرد، مواضع روسیه در این باره تغییری نخواهد کرد. البته اگر گام‌های عملی برای ایجاد و توسعه موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر انجام گیرد، ما قطعاً به آن پاسخ متقارن خواهیم داد، ولی هرگز نخستین گام در این زمینه را برنخواهیم داشت.»

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها درباره عدم استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر با فرانسه، هر چه زودتر آغاز شوند.

رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه یادآور شد که مسکو بصورت یک‌جانبه توقف استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر را اعلام و پیوستن به این اقدام را به همتایان خود در اروپا و آمریکا هم پیشنهاد کرده‌ است، ولی تاکنون فقط از "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه پاسخ دریافت نموده‌ و دیگر شرکای غربی به این پیشنهاد واکنشی نشان نداده‌اند. به گفته پوتین، چنین برخوردی روسیه را مجبور کرده تا تدابیری برای مقابله با تهدیدات بالقوه در این زمینه اتخاذ کند.

انتظار روسیه از نشست سران پاریس، تنها کمک به حل مناقشه در اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد که این کشور انتظار دارد که نشست سران "گروه نرماندی" در پاریس به توافقات مضاعفی منجر شود که امکان توقف مناقشه نظامی در شرق اوکراین را فراهم سازد. به گفته لاوروف، این نشست باید به اجرای کامل توافقات مینسک کمک کند.

 "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز در این رابطه گفت که انتظار مقامات مسکو از نشست سران پاریس تنها یک چیز است و آن کمک به حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین است.

وی گفت: «ما اطمینان داریم که دولت فرانسه شرایط لازم برای برگزاری این نشست را فراهم می کند. تمایل برای همکاری در این زمینه بسیار جدی است و انتظار ما تنها این است که این نشست به حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین کمک کرده و شرایط لازم برای اجرای توافقنامه مینسک را تامین کند.»

"ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین نیز شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی، قصد خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه نرماندی در پاریس را مورد تایید قرار داده و ابراز امیدواری کرد که این نشست نتایج مشخصی در پی داشته باشد.

وی گفت: «واضح است که طرف روسی هم برای گفت‌وگو تمایل دارد و تبادل زندانیان بین دو کشور و همچنین بازگرداندن کشتی‌های نظامی توقیف شده در خلیج کرچ به اوکراین، گویای آمادگی روسیه برای گفت‌وگو و حل و فصل مشکلات است.»

نشست سران "گروه نرماندی" که قرار است در تاریخ 9 دسامبر (18 آذر ماه) در پاریس برگزار شود، نخستین نشست این گروه در بالاترین سطح از سال 2016 به اینطرف برای کمک به حل و فصل مناقشه دونباس خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف روسیه موشک های بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد