Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:10:34 GMT

هرشهروند؛ یک داوطلب

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۸۲۴

هرشهروند؛ یک داوطلب

مرتضی رشیدی معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهار داشت: مشارکت شهروندان در اداره امور شهر مهمترین زمینه مشارکت قلمداد می‌شود و این نوع مشارکت یکی از الزامات زندگی شهری است و می‌تواند زمینه «شهروند فعال» را فراهم کند و شهر زیست پذیر را مهیا سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  با بیان اینکه مفهوم مشارکت می‌تواند مسئولیت پذیری و مسئولیت جویی را در بین شهروندان ایجاد کند ادامه داد: شهروندان با مشارکت در امور شهری می‌توانند به شبکه‌ای از روابط وصل شوند که از زمان تصمیم گیری تا به ثمر رسیدن اهدفشان در شبکه ارتباطات اجتماعی زمینه افزایش عزت نفس، تعامل و تعلق اجتماعی در بین ایشان افزایش می‌یابد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت به معنای عام همواره از دیرباز با زندگی انسان پیوند داشته است اظهار داشت: مدیریت شهری با تشویق و مشارکت مردم در اداره امور شهر همواره سعی داشته است از نیاز‌ها و خواسته‌های شهروندان آگاهی پیدا کند و با واگذاری امور به مردم و گسترش فضا‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزش فرهنگ شهروندی به بهره وری از امکانات اجتماعی در شهر یاری رساند تا در نهایت شهری زیست پذیر برای شهروندان فراهم شود.
او با تاکید بر نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه فرهنگ مشارکت جویی در بین شهروندان گفت: معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همواره با نقش حمایت مادی و معنوی از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال همکاری فعال و گسترده شهروندان در تحقق خواسته هایشان بوده است تا مردم با مشارکت اجتماعی هویت شخصی و اجتماعی خویش را بپرورانند و بتوانند برای ارتقای عدالت اجتماعی تلاش کنند.
رشیدی با اشاره به همایش «مهربی منت» که با همکاری سازمان هلال احمر کشور برگزار شد تصریح کرد: در راستای تحقق فرهنگ مشارکت جویی و تبیین اهداف کار داوطلبانه و تکریم و ارج نهی از نهاد‌های مدنی در شهر زیست پذیر این همایش به همت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای اولین بار برگزار شد.
او با اشاره به اینکه کار داوطلبانه به عنوان نمادی از فرهنگ مشارکت جویی در جوامع توسعه یافته در اولویت امور قرار دارد اظهار داشت: مشارکت اجتماعی را می‌توان فرایند سازمان یافته‌ای دانست که در آن افراد جامعه به صورت آگاهانه، داوطلبانه و جمعی با درنظر داشتن هدف‌های معین و مشخص فعالیت می‌کنند که نمود عینی مشارکت در انجمن ها، تشکل ها، سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی است.
رشیدی با تاکید بر مسئولیت جویی از دوران کودکی و نوجوانی اعلام کرد: معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کار داوطلبانه مجموعه کتاب‌های کودک با عنوان «مهربانی‌های ریزه میزه» در گروه‌های سنی الف، ب و ج تهیه کرده است که به زودی منتشر خواهد شد و در مدارس شهر توزیع می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به پیامد‌های مثبت تقویت تعامل سازنده برقرار شده بین معاونت مذکور با سمن‌های فعال تصریح کرد: این تعامل می‌تواند منجر به بسط توانمندی‌های شهروندان شود و حس تعلق اجتماعی شهروندان به شهر و زندگی شهری را ارتقا دهد. تقویت حس اعتماد اجتماعی شهروندان به مدیریت شهری و شهرداری و حس همکاری میان شهروندان و مدیریت شهری و تقویت سازو کار‌های جامعه مدنی از طریق تفویض وظایف به شهروندان از دیگر نتایج مثبت تعامل و همکاری بین دو نهاد مذکور خواهد بود.
او با اشاره به راه اندازی سامانه «هرشهروند؛ یک داوطلب» در آینده نزدیک اظهار داشت: راه اندازی این سامانه می‌تواند ارتباط مستقیم شهروندان در مشارکت جویی را فراهم کند و شهروندان به صورت داوطلبانه در امور شهری حضور فعالانه داشته باشند.   انتهای پیام/ی  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهروند شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک