Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری رفسنجان با تصریح به اینکه انقلاب اسلامی با مجاهدت های فراوان ایجاد و این مقاومت به نیجریه، عراق و دیگر کشورها صادر شد؛ خاطرنشان کرد: در زمان غیبت معصوم، بر اساس آیات قرآنی، ولی فقیه حجت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام مهدی پورمحمدی امروز( 16 آذر) در جلسه شورای اداری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت معصومه (س) و اینکه بارگاه ایشان جزو  4 امامزاده واجب التعظیم ایران است؛ بیان کرد: امثال علمایی همچون بهجت ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه ریزه خوار سفره حضرت معصومه هستند.

 

رییس دادگستری رفسنجان بیان کرد: در زیارت عاشورا مقامی برای سالکان تعریف شده و آن اینکه کسانی که با زیارت عاشورا سلوک می کنند بالاترین مقام در معیت برای غیر معصوم، مقام یاری و سربازی امام معصوم است.

 

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی بیان کرد: در زمان غیبت هم بر اساس آیات قرآنی، ولی فقیه حجت است پس سربازی در معیت آن کسی ( ولی فقیه ) که از طرف امام زمان (عج) معرفی  شده، است و حکومت اسلامی آرزوی همه انبیا بوده است.

 

وی افزود: افتخار حجت الاسلام رمضانی پور(امام جمعه سابق) سربازی امام زمان با یک واسطه است و مقامی بالاتر از این نیست و ایشان در زمان جنگ و انقلاب و در کسوت امام جمعه قشم و رفسنجان سرباز ولایت فقیه بودند و در قشم که 80 درصد اهل تسنن و20 درصد شیعه هستند ایشان خدمتگذاری کردند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: امروز هم که امام جمعه جدید به رفسنجان آمدند بیشتر زیرساخت های فرهنگی و ساخت مصلی توسط امام جمعه سابق انجام شده؛ حجت الاسلام رمضانی پور از سوی شخص رهبری در زمان حیات حجت الاسلام شیخ محمدهاشمیان امام جمعه فقید، امام جمعه موقت رفسنجان شدند؛ چیزی بالاتر از این نیست که امام زمان از شما راضی باشند الان هم بعد از۱۰ سال و6 ماه این سنگر را به پاسدار و سرباز در نظام می دهند امیدواریم که بیانات ولی امر مسلمین که توسط حجت الاسلام رمضانی پور تبیین می شد توسط حجت الاسلام عسکری تبیین شود.

 

پورمحمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت های فراوان ملت، رهبری، مبارزین و ... ایجاد و این مقاومت به نیجریه، عراق و دیگر کشورها صادر شد و آنها مقاومت ایران را الگوی خود قرار دادند و امید که این انقلابی که 40 سال از عمر آن می گذرد به دست صاحب امرش سپرده شود.

 

احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم( 16 آذر) سالروز شهادت 3 تن از دانشجویان را تسلیت گفت و افزود: امروز در کشور نیاز به همدلی و کمک داریم و این همدلی باید فارغ از همه‌ حاشیه‌ها و مشکلات باشد؛ ما در کشور مشکلات جنگ تحمیلی، ترورها، فتنه ها و .... را داشتیم که از این بحران ها گذر کردیم  اما کشورهایی نمی توانند استقلال ما‌ را ببینند.

 

 

 

وی بیان کرد: ایران می تواند 23 کشور را در خود جای دهد و با ظرفیت های خوبی که دارد در کشورهای حاشیه ای باید امنیت در ایران برقرار باشد تا آنها ادامه حیات داشته باشند لذا نیاز به همراهی در جامعه ملت ایران است.

انارکی محمدی بیان کرد: طی 2 سال اخیر تغییرات اقلیمی در رفسنجان و انار باعث شد بیشتر محصول از بین برود که خوشبختانه توانستیم از این گذر عبورکنیم.

 

وی افزود: در محوریت همدلی؛ حجت الاسلام رمضانی پور در بحث های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حضور داشتند و در مدت حضور ایشان اتفاقات خوبی افتاده است.

 

انارکی محمدی خدمت به مردم را شیرین و افتخار دانست و افزود: 4 سال در رفسنجان و انار کار کردم و سعی دارم برای مردم دوشهرستان بهترین ها را داشته باشم.

 

در ادامه حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم بیان کرد: جا دارد از زحمات حجت الاسلام رمضانی پور که 10 سال و 6 ماه به مردم رفسنجان خدمت کردند تشکر کنم و امید که در سنگر دیگر خدمت رسانی کنند.

وی افزود: همدلی بین تمامی مسئولان و مردم و استحکام بخشی به این رابطه تقویت شود که تاکنون موفق بودیم و باید تلاش بیش از پیش باشد؛ همفکری و هم اندیشی فارغ از بحث های حاشیه ساز که موجب ضرر رسانی به مردم می شود را توسعه دهیم.

 

هاشمیان گفت: رفسنجان در دوره های مختلف شهر خاص بوده و در استان کرمان هم تنها امام جمعه ای(از شهرستان  ها) که منصوب ولی فقیه بود آیت الله هاشمیان بود و یاد و خاطر ایشان و آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام عباس پورمحمدی و سایر علمای رفسنجان را گرامی می داریم.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه وفات حضرت معصومه س دانشجو انتخابات مجلس نماز جمعه مسجد استان بوشهر رفسنجان حکومت اسلامی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری