Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم معاملات در بازار پلیمرها و شیمیایی‌های بورس کالا یک هفته خوب را در این بازار رقم زد ومعامله ها با رشد مواجه شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرنگار نیپنا ، هفته گذشته شاهد رشد 11 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا بودیم و ثبت رقم 88 هزار و 217.56 تن که بالاترین رقم از هفته منتهی به 17 اسفندماه سال گذشته تاکنون بوده است تجربه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند کلی را باید تداوم روند افزایشی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا به شمار آورد. از سوی دیگر شاهد رشد 17.6 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا بودیم که موجب شد رقم 141 هزار و 800 تن تقاضا در این بازار به ثبت برسد که بالاترین رقم از مهرماه سال گذشته تاکنون بوده است.

این داده‌ها به خوبی از رونق موجود در بازار پلیمرهای بورس کالا حکایت دارد آن‌هم در شرایطی که در هفته گذشته قیمت‌های پایه در بورس هم با افزایش نرخ اعلام شد. در هفته گذشته همچنین شاهد رشد 3.67 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا به نسبت هفته قبل از آن بودیم و ثبت رقم 93 هزار و 200 تن به ثبت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از هفته منتهی به 11 مهرماه تاکنون است.

براساس این گزارش ، این جریان معاملاتی نشان می‌دهد که جذابیت تولید در صنایع تکمیلی هم افزایش یافته است و می‌تواند روزهای بهتری را برای این صنایع ترسیم کند آن‌هم در شرایطی که انتظار داریم حجم صادرات محصولات نهایی باز هم افزایش یابد.

در بازار ترکیبات شیمیایی بورس کالا نیز شاهد رشد 12 درصدی حجم معاملات هفتگی بودیم که نشان می‌دهد بعد از بازار پلیمرها ، این بازار نیز در یک فاز صعودی از لحاظ حجم معاملات قرار گرفته است. این سیگنال را باید جدی گرفت زیرا پتانسیل سفته‌بازی و واسطه‌گری در این گروه کالایی به شدت محدود است و رشد حجم معاملات شیمیایی‌ها را می‌توان یک داده قطعی برای رونق تولید در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی به شمار آورد. این در حالی بود که حجم عرضه‌ ترکیبات شیمیایی در بورس کالا رشد 5 درصدی داشت و تقاضا نیز افزایش 5.5 درصدی را به ثبت رساند تا در نهایت حجم معاملات به بیش از 33 هزار تن برسد که بالاترین رقم معاملاتی از اواخر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

موارد فوق در شرایطی به ثبت رسید که قیمت‌ها در بورس و بازار هم در مسیر صعودی قرار گرفته است آن‌هم در وضعیتی که رشد قیمت‌های پایه محرک مهمی برای این بازار بود و البته جو روانی حاکم بر معاملات با محوریت قیمت دلار آزاد هم روندی صعودی را به بازار ارائه کرده است.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و وزیر تجارت و صنایع عمان برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم عربستان از عرضه سهام آرامکو چقدر به جیب زد؟ پرداخت بیش از 21 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ترویج فرهنگ مالیاتی موجب کاهش فرار مالیاتی می شود لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیاردی به مجلس می‌رود روند متعادل بازار سهام تداوم می‌یابد فیلترهای خوراکی که سد آلودگی هوا هستند زرینچه: برخی دنبال حاشیه‌سازی هستند نرخ دلار کالا‌های اساسی در بودجه سال آینده۴۲۰۰ است بنیاد مستضعفان به دانشجویان محروم وام می دهد واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا رکورد شکنی بورس با جهش 5 هزار و 96 واحدی شاخص ۸۷ نفر از اول پاییز در اثر گاز گرفتگی جان باختند حل مشکل مالیاتی، اولویت برانکو برای حضور در ایران جدایی «استراماچونی» واقعیت ندارد مغز دانشمندان در قطب جنوب کوچک شد چگونه رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنیم؟ ثبت نام طرح ملی مسکن پس از ۱۸ روز وقفه «مکبث» و «هملت» کاغذی شدند پربیینده ترین ها پربحث ترین ها رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت آخرین آمار معترضان به عدم دریافت حمایت معیشتی| ثبت نام اول دی ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی مرغ در سراشیبی قیمت کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تولید نفت اوپک در آستانه نشست ۱۷۷ کاهش یافت ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟ ثبت نام محصولات ايران خودرو صرفا از طريق سايت اينترنتي فروش معتبر است خط و نشانی برای فرار مالیاتی پزشکان صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند