Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@11:23:29 GMT

مذاکرات آمریکا و طالبان از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۹۹۳

مذاکرات آمریکا و طالبان از سر گرفته شد

یک منبع آمریکایی از آغاز مجدد مذاکرات میان آمریکا و طالبان در دوحه قطر خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع آمریکایی اعلام کرد مذاکرات میان آمریکا و طالبان پس از 3 ماه وقفه روز شنبه در دوحه قطر از سر گرفته شد.

این منبع آگاه می‌گوید هدف از آغاز مجدد این مذاکرات، کاهش خشونت‌ها به منظور فراهم آمدن شرایط برای آغاز گفتگوها میان افغان‌ها و در نهایت حصول آتش‌بس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماه سپتامبر (شهریور) به نظر می‌رسید شرایط برای حصول توافق میان آمریکا و طالبان فراهم آمده است تا فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز و آتش‌بسی میان طالبان و دولت افغانستان برقرار شود؛ موضوعی که می‌توانست به بیش از 18 سال جنگ داخلی در این کشور پایان دهد. اما در همان ماه دونالد ترامپ پس از کشته شدن یک سرباز افغان، به طور ناگهانی مذاکرات را متوقف و حضور طالبان را در استراحتگاه خود در کمپ دیوید برای مذاکرات پشت درهای بسته لغو کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان خشونت طالبان فرانسه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح