Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا،‌ از بانک جهانی خواست تا روند پرداخت وام به پکن را متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک روز قبل از این اظهار نظر ترامپ، بانک جهانی اعلام کرده بود که قصد دارد علیرغم مخالفت آمریکا یک تا یک و نیم میلیارد دلار وام کم بهره به چین پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این باره در توئیتر نوشت: چرا باید بانک جهانی به چین وام بدهد.واقعا این مسئله امکان پذیر است؟چین مقدار زیادی پول دارد و اگر نداشته باشد خلق می‌کند.پرداخت وام را متوقف کنید.

بانک جهانی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روند پرداخت وام توسط این بانک به چین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این روند کاهشی ادامه خواهد یافت که بخشی از توافق ما با سهامداران‌مان از جمله آمریکاست.

بانک جهانی می‌افزاید: با ثروتمند شدن کشورها ما روند پرداخت وام را متوقف می‌کنیم.

بانک جهانی در سال 2019 معادل 1.3 میلیارد دلار به چین وام داد که نسبت به 2.4 میلیارد دلار سال 2017 کاهش چشمگیری داشته است.

این روند کاهش پرداخت وام به چین البته همچنان مورد قبول آمریکایی‌ها نیست چرا که آنها می‌گویند چین برای دریافت کمک‌های بین‌المللی بیش از حد ثروتمند است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا دونالد ترامپ پرداخت وام جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است