Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر انرژی عربستان سعودی، شاهزاده عبدالعزیز، هرگونه رقابت بین اوپک و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را رد کرد. او در دفاع از تولیدکنندگان آمریکایی گفت آنها شغل ایجاد می‌کنند.

عبدالعزیز که به دنبال توافق کاهش تولید جدید اوپک پلاس در اجلاس وین با خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند، آنها نیازهای انرژی آمریکا را هدف خود قرار داده و تعداد بشکه‌های بیشتری تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین با این کار باعث رشد اقتصاد و ایجاد شغل شده‌اند. آنها کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند. 

شکوفایی تولید نفت شیل آمریکا در کنار عوامل دیگر باعث سقوط قیمت‌های نفت شد و اعضای اوپک را مجبور کرد برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها وارد عمل شده و تولید خود را کاهش دهند. تولیدکنندگان نفت شیل جزئی از این توافق نبودند و بر خلاف اعضای اوپک و متحدان آنها (شامل روسیه) تولید خود را بالا بردند.  به این ترتیب آمریکا در حال حاضر بالاتر از روسیه و عربستان سعودی به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده است. 

عبدالعزیر در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تشکیل ائتلاف اوپک و تولیدکنندگان شیل در آینده، از محدودیت‌های قانونی سخن گفت، اما اشاره کرد که عربستان سعودی و شرکت نفت این کشور، آرامکو، بین‌المللی‌تر از گذشته عمل خواهند کرد.

کد خبر 4790932

منبع: مهر

کلیدواژه: نفت شیل عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عبدالعزیز بن سلمان وزارت نفت عربستان قیمت دلار قیمت بنزین کمک معیشتی خانوار بنزین بانک مرکزی ایران اوپک وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مالیات قیمت یورو نشست 177 اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت طرح ملی مسکن یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، در جریان سفر به استان هرمزگان و در دیدار با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در این استان، گفت: ارائه خدمات هوشمند به منظور تسهیل خدمت رسانی در امور قضائی به مردم از اولویت‌های سند تحول قضائی است.

وی افزایش نظارت‌ها و سرعت و دقت عمل در انجام وظایف محوله قضائی را به عنوان بخشی از رویکردهای اصلی و اهداف هوشمندسازی خدمات در این سند برشمرد.

دادستان کل کشور افزود: یکی از حوزه‌های خدمت رسانی به هم وطنان، تلاش برای حمایت از تولید و کسب کار و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: بنابراین هوشمند سازی در نظر گرفته شده در سند تحول قضائی به واسطه زمینه سازی برای تسریع خدمت رسانی به مردم و تولیدکنندگان، این فرصت را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در استان هرمزگان برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید، عنوان کرد: در این سفر موضوعات و نیازمندی‌های مطرح شده از سوی متولیان و مسئولان هرمزگان جمع بندی شد و برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکار به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

کد خبر 6095675

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد